Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 16.5.2021 jsem na internetovém portále www.zymba.cz objednal mému otci baterii do mobilního telefonu. Provedl jsem úhradu platební kartou. Dle inzerce byla doprava zdarma a doba doručení 1-3 dny. Následně jsem obdržel potvrzení o objednávce č. 2021803, kde byla uvedena cena za dopravu 39,-Kč. Prestože jsem byl rozčarován, baterii jsem potřeboval. Dne 17.5.2021 jsem obdržel zprávu, že objednávku připravují k odeslání. Dne 19.5.2021 zprávu, že je objednávka připravena k odeslání a že bude doručena do 2-3 pracovních dnů. Dne 21.5.2021 jsem zaslal zprávu na e-mail info@zymba.cz, abych se informoval o stavu objednávky a rovněž jsem je informoval o 39,-Kč za dopravu (zdarma). Vzhledem k tomu, že se nikdo neozval, napsal jsem dne 24.5.2021 urgenci přímo na portálu zymba.cz. Dne 25.5.2021 jsem obdržel zprávu, že z důvodu onemocnění COVID-19 v expedičním skladu v Zábřehu na Moravě veškeré objednávky vyřizuje pracoviště v Brně. Následně mi bylo oznámeno: "Vaši objednávku předáme přepravci tak, aby Vám byla nejpozději 28.5.2021 doručena. V následujících dvou dnech obdržíte odkaz pro sledování zásilky.". Dnes je 23.6.2021. Nejen, že jsem neobdržel žádný odkaz na sledování zásilky, ale zásilka nebyla stále doručena. Po shlédnutí internetu je na portále Zboží.cz uvedený obchod na 75%, ale neodpovídají tomu komentáře nespokojených zákazníků, které se shodují s mým problémem. Kontrolou jsem zjistil, že portál www.zymba.cz je totožný jako portál www.MYBO.online a provozuje jej společnost VESTONA s.r.o., IČ: 10708120, se sídlem Nové sady 988/2, 602 00 Brno - Staré Brno.
Baterie do MT Nokia
Požadoval bych zboží a pokud nebude dostupné, vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.