Společnost


Nowa Itaka Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51369Neuskutecneny zaplaceny zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2021, před 4 lety

Karin Pravdova

Znění stížnosti

Zájezd se neuskutečnil z důvodu špatného data pro QR kód na Korfu,odlet byl 19.6 v 23.55,tzn ze pro QR kód měl byt zadán datum 20.6.Tohle nám bohužel nikdo neřekl a vše bylo v angličtině.Na letisti nas nechtěli odbavit,ze si máme zažádat o nový kód,to jsme tedy udělali,ale bohužel nic už nepřišlo.v CK nám řekli ze to neni jejich problém a nepustili nás, spolu jeste asi s 20 dalsimi lidmi se stejným problémem ,na palubu.Taky nám bylo řečeno,ze nemáme nárok na vracení částky ani na náhradní zájezd,ze to byla naše chyba.Měli jsme vše zaplaceno
Děkuji a zdravim Pravdova


Požadované řešení

požaduji zpět částku za zájezd 5342Kc ,PCR test 820Kc,cesta na letiště do Katovic a zpět 700Kc,parkoviště v Katovicich 400Kc.Jelikož jsem OSVČ ,tak ztrátu příjmu za týden.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2021 12:00, před 4 lety

Informování o potřebných cestovních dokladech je zákonnou povinností cestovní kanceláře v případě, že organizuje přeshraniční zájezd. Ohledně cestovních dokladů (v širším slova smyslu; do této kategorie tedy spadají např. i rodné listy, lékařská potvrzení atp.), které jsou nutné ke vstupu do cílové nebo tranzitní země (resp. dopravního prostředku, který tam směřuje), musí cestovní kancelář podat spotřebiteli obsahově bezchybné údaje. Opačný postup je porušením povinnosti stanovené obecně v § 5 a § 1811 občanského zákoníku, konkrétně pak v § 2528 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. Kompletní a bezvadný informační servis je zpravidla jedním z hlavních důvodů, proč spotřebitel služeb cestovní kanceláře využívá.

Nebyl-li spotřebiteli z důvodu, že neměl správnou cestovní dokumentaci, znemožněn vstup do cílové nebo tranzitní země (popř. dopravního prostředku, který tam směřuje), přičemž nesprávnost cestovní dokumentace byla způsobena porušením informační povinnosti ze strany cestovní kanceláře, jedná se o vadu zájezdu. Byla-li nesprávnost způsobena samotným spotřebitelem, nejde o vadu.

Dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku má zájezd vadu, není-li některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se smlouvou. V tomto konkrétním případě by nebyla v souladu se smlouvou poskytnuta přeprava, která je službou cestovního ruchu (dle zvláštního zákona). Cestovní kancelář totiž zpravidla obstarává vše, co je nutné pro provedení přepravy. Pokud nějaká záležitost leží mimo její působnost, musí spotřebitele informovat o tom, že tuto záležitost si musí "vyřídit sám". Tato informační povinnost se pochopitelně nevztahuje na obecně známé a běžné skutečnosti. Takovou běžnou skutečností není nutnost mít ve stížnosti zmíněný QR kód potvrzující (patrně) bezinfekčnost.

Má-li zájezd vadu, může ji spotřebitel reklamovat. V případě zamítnutí reklamace se může spotřebitel, který se zamítnutím nesouhlasí, obrátit na civilní soud. Za tímto účelem je vhodné využít služeb advokáta (https://www.dtest.cz/advokati). Kromě toho, nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2021 09:46, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.