Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Jsme byli klienti spolecnosti O2 vic nez 3 roky, na pausalu jsme platily kazdy mesic pres 2 tis Kc a nikdy jsme nemeli zadnu prodlevu s platbou. Jednou jsme si rozhodli ze si sjedname Internet a bylo nam receno ze musime slozit depozit ve vysi 2000 Kc jen kvuli tomu ze jsme cizinci /zijeme v CR pres 10 let a mame TP/. I presto ze toto je diskriminacni ze strany spolecnosti, jsme zalohu slozily, jen ze skoda ale v nasem obci neni signal a Internet pripojit neslo. Kdyz jsme pozadali o vraceni depozitu, a po asi ě mesicich volani s neschopnymi a nezodpovednymi pracovnikami zakaznickeho servisu, ktere otevrene lhali ze penize jsou poslane a prijdou za par dni, bylo nam receno ze dostaneme zpatky jen kdyz zrusime veskere sluzby, coz jsme udelali, ale stejne nam depozit ne stanovene lhute neposlali zpet.
Posledni sdelene info od spolecnosti je ze nam zustalo cislo, na ktere je pripojen alarm s mesicni platbou cca 130 Kc a ze musime zrusit i jeho abychom dostali konecne penize zpet.
Neni to fer vuci spotrebitelu pozadovat depozit 2000 za sluzbu ktera stoji 130 mesicne i kdyz si chteji pokryt pripadne vydaje souvisejici se spatnou platebni moralkou /ktera urcite neni nas pripad, vse jsme platili a platime vcas/
Vratit depozit 2000, jelikoz jsme pouzivali sluzby pres š roky bez depozitu a ten byl pozadovan pro pripojeni Internetu ktere se nikdy neuskutecnilo
|
Tweet |
Vrácení, resp. podmínky vrácení, depozitu se bude řídit smluvními podmínkami dané společnosti.
Co se samotného požadavku hrazení depozitu po cizích státních příslušnících týče, uvádíme následující:
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, nesmí prodávající při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
(Přímou) diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru. Uvedený výčet důvodů není vyčerpávající. Obecnou výjimku (kromě specifických pro jednotlivé oblasti, např. zaměstnávání), kdy nejde o diskriminaci, přestože by se tak na první pohled mohlo zdát, tvoří případy, kdy je toto rozdílné zacházení objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
V tomto případě dochází k rozdílném zacházení se spotřebitelem na základě jeho původu. Je však na zvážení, jestli se jedná o odůvodnitelný případ. My se domníváme, že nejedná.
Spotřebitel v případě, že k diskriminaci skutečně dochází, má:
a) právo u společnosti požadovat, aby bylo od diskriminačního zacházení upuštěno, a to i soudní cestou (soukromoprávní prostředky)
b) možnost žádat Českou obchodní inspekci, aby s diskriminující osobou zahájila např. na základě porušení § 6 zák. o ochraně spotřebitele správní řízení a uložila pokutu (srov. § 24 odst. 7 písm. c) zák. o ochraně spotřebitele). (veřejnoprávní prostředky)
Dobrý den,
mrzí nás vámi popisovaná situace.
V průběhu času bylo zadáno několik objednávek, ke kterým byl depozit přiřazen a uvedený depozit byl konkrétně vybrán k objednávce O2DV2WS1, která byla realizována 9.4.2021, služby byly následně zrušeny v 5/2021. Depozit je vystavován cizím státním příslušníkům z důvodu zajištění úhrady poskytnutých služeb a to v souladu se všeobecnými obchodními podmínkami.
V tomto případě, na základě detailního vyhodnocení vyhodnocení aktuální situace, jsme zajistili vrácení části depozitu ve výši 1500,-Kč na váš bankovní účet. 500,-Kč bude sloužit jako zajištění ke stávající službě O2 Machine.
Věřím, že toto řešení přijmete s pochopením a přeji příjemný den.
Dominika Niedobová, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.