Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Koupila jsem svému synovi 30. 9. 2014 polobotky v prodejně CCC v Šantovce v Olomouci. Po měsíci používání (ve skutečnosti pouze asi 20krát měl syn obuv na nohou při cestě do školky a zpět, protože dojíždíme, tedy dvacetkrát použil obuv na krátkou cestu z auta do školky a ze školky do auta). Po měsíci takového používání měly zcela schozené podešve a na pravém půlpáru dokonce k tomu děravou podešev. Podala jsem reklamaci 1. 11. 2014, tato reklamace byla po měsíci zamítnuta s odůvodněním, že obuv je zcela vynošená a k reklamaci byla předána jako nenositelná. Takové zamítnutí mi přijde jako neakceptovatelné a absurdní. Po měsíci chození nemůže být dětská vycházková obuv "zcela vynošená", životnost takové obuvi při běžném popsaném používání musí být delší než jediný měsíc. Nemohu si dovolit kupovat svým dětem každému boty každý měsíc (mám tři děti). Nikdy dříve se mi nestalo, že by životnost vycházkové obuvi byla fakticky jediný měsíc.
Action Boy, č. kód 2220224000350
Přeji si nejlépe vrátit peníze, oprava obuvi již nepřipadá v úvahu.
|
Tweet |
Obuv by měla splňovat takové podmínky, aby nedošlo k jejímu opotřebování za pouhý měsíc od koupě.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že obuv nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. V tomto případě je také nutné argumentovat výskytem vady v krátkém časovém intervalu od převzetí zboží.
Do doby než bude domněnka vyvrácena, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Odstoupení je tedy až poslední možností, pokud není možné reklamaci vyřešit opravou nebo výměnou.
Společnost CCC Czech, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Hodnocení: