Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.2.2021 mne v místě mého bydliště navštívil zástupce společnosti Uše3si.cz - PAVL advisor s.r.o. jsem na základě jeho argumentů včetně porovnání s uakcí d-testu jsem uzavřel plnou moc na zastupování při výběru dodavatele energií. Z jednání jsem nabyl přesvědčení, že bude postupováno standartně se závěrečným mým podpisem smlouvy o dodávkách. Místo toho jsem obdržel smlouvu s Fy Utylis - nevýhodnou a na dobu 5let. Z postupu jednání obou firem je jasná spolčenost k obejití zákona a tím umožnění podvodu na uživateli. Oběma firmám jsem zaslal dopis s požadavkem o zrušení smluv. Od Fy Utylis jsem dostal odpověď,že to mám řešit s fy PAVL advisor s.r.o., ta mi ani po měsíci nezaslala odpověď.
Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny Utylis Energie s.r.o. č.11002077, Smlouva o sdružených službách dodávky plynu Utylis Energie s.r.o. č.11002078, Plná moc UŠE3SI.CZ
Zrušit Plnou moc u fy UŠE3SI.CZ pro uzavření mimo provozovnu na základě nepravdivých a zatajených argumentů. Zrušit u Fy Utilis Energie s.r.o. smlouvu pro neplatnou plnou moc.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Při uzavření smlouvy mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem má podnikatel zároveň dle § 1822 odst. 2 občanského zákoníku povinnost vydat spotřebiteli bezprostředně po uzavření smlouvy alespoň jedno její vyhotovení.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek podle § 11a odst. 3 zák. č. 458/2000 Sb., energetický zákon.
Co se týče přímo dodavatele, vykonává dozor Energetický regulační úřad, který je také orgánem mimosoudního řešení sporů. Vzory a další informace lze nalézt zde: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.