Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Koupil jsem si přes internet zastřihovač Wahl odkaz https://m.alza.cz/wahl-9854-2916-lithium-ion-total-beard-d6220314.htm?o=56
Po obdržení strojku jsem se na strojek podíval a uplatnil právo spotřebitele odstoupením od kupní smlouvy do 14 dnů, jelikož mi nevyhovovalo zpracování zařízení.
Strojek byl v krabici bez přelepky, žádná pečeť tam nebyla. Strojek je uvnitř jen položený bez obalu, jediné co bylo v uzavřeném obalu byly nástavce na strojek, které jsem ani nerozbalil.
Za dva dny mi přišlo vyjádření s Alzy, že je vrácení zamítnuto z důvodu: “Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je : e) predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochraný obal bol po dodaní porušený.”
Neváhal jsem a zavolal jsem do Alzy, kde mi pouze pani řekla, že věc předá kolegům na posouzení a kontaktuje mě na email. Bohužel nikdo mě nekontaktoval, dnes mi přišla SMS, že kurýr převzal balík a zařízení mi bude doručeno zpět.
Celkem smutné že se společnost, která je jedničkou na trhu k tomu takhle staví, bohužel jak vidím, tak nejsem jediný komu tahle společnost zamítla vrácení ze stejného důvodu.
Jelikož se jednalo o balení, které může kdokoliv otevřít, jelikož nemá žádnou pečeť, už vůbec ne uzavřený obal, prosím zde o vyjádření.
Odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.
Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.
Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody. Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody".
V řešené věci je tedy klíčové, zda šlo o hygienický obal, nebo nikoliv. Dle popisu ve stížnosti se domníváme, že o hygienický obal spíše nešlo, avšak upozorňujeme, že jde o náš nezávazný názor vyvozený pouze z popisu poskytnutého spotřebitelem (samotný obal nemáme k dispozici). Při hodnocení vycházíme z předpokladu, že za hygienický obal se nepovažuje obal, u něhož je možné jeho opětovné zavírání a otevírání (např. obyčejnou lepenkou přelepený sáček nebo krabice), ale že hygienickým obalem je takový obal, který lze zavřít a otevřít pouze jednou (např. zatavená folie, obal s pečetí atd.). Pokud by o hygienický obal nešlo, zboží lze vracet.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Prověřila jsem vzniklou situaci a vidím, že záležitost byla s kolegy z reklamačního oddělení vyřešena a pevně věřím, že i ke spokojenosti zákazníka a za vzniklé nepříjemnosti se Vám velice omlouvám. S přáním hezkého dne, Eva péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.