Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
s blížícím se výročím smlouvy o povinném ručení (15.7.2021) jsem čekala, až mi pojišťovna zašle podmínky na příští rok. Vzhledem k tomu, že jsem nic neobdržela, kontaktovala jsem pojišťovnu Kooperativa a bylo mi sděleno, že dopis mi byl zaslán e-mailem 12.5.2021 a že mi ho tedy zasílají opětovně 22.6.2021. Nyní vypršel šestitýdenní termín, kdy mohu vypovědět smlouvu před jejím koncem a jelikož pojišťovna uvádí na dopise, který mi nezaslala datum 10.5.2021, nemohu splnit ani termín jednoho měsíce od doručení oznámení o navýšení pojistného. Pojišťovnu jsem požádala o prokázání zaslání e-mailu na mou adresu, dosud jsem na požadavek nedostala odpověď. Mám na Vás tedy dotaz, jaký je v tomto případě rozhodný den, kdy mi byla informace s novými podmínkami sdělena a zdali má pojištovna povinnost prokázat odeslání e-mailu, ke kterému má jistě evidenci. Pokud se dostanu do situace, že pojišťovna bude nadále tvrdit bez prokázání, že dopis odeslala, mám zákonné právo smlouvu vypovědět do lhůty jednoho měsíce ode dne, kdy jsem dopis skutečně obdržela?
Povinné ručení
Výpověď z důvodu úpravy pojistného pojistitelem
|
Tweet |
Veškerá obchodní sdělení by měla být vůči spotřebiteli činěna způsobem, který si strany smluvily jako - tedy tím komunikačním prostředkem, na jehož využívání se strany dohodly. Není-li takový prostředek dohodnut, považujeme zásadně za nedostatečné sdělit spotřebiteli jednostranné zvýšení ceny pouze prostřednictvím e-mailu, byť by byl uveden ve smlouvě jako jeden z několika kontaktních údajů. Nad to je dle obsahu stížnosti sporné, zda k zaslání e-mailu vůbec došlo. Je-li běh lhůty spojen s nějakou skutečností (zde splnění informační povinnosti), je společnost povinna v případě sporu prokázat, že informační povinnost splnila. Pokud by informační povinnost nebyla splněna k datu, které uvádí společnost, běží lhůta až ode dne, kdy byla informační povinnost splněna dodatečně.
Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“