Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, v mé objednávce 1205311548 chyběl objednaný a zaplacený produkt 304.487.39
Řidič mě nenechal si zkontrolovat objednávku, nedal mi její kopii a produkty mi dal v roztržené krabici. Trhlina vedla svisle od shora až dolů a vůbec nedržela.
Na zákaznické lince mi bylo nabídnuto opětovné doručení do 10 dnů! Což je pro mě naprosto neúnosná doba vzhledem k tomu, že potřebuji mít do zítra vše sestaveno.
Jsem tedy nucena osobně navštívit obchodní dům Ikea Černý Most a vyžádat si chybějící kus. Což mi zabere minimálně 2 hodiny cesty.
Jsem opravdu zklamaná, je to již podruhé, co objednávka není kompletní. Bohužel v tomto případě to považuji skutečně za fatální, neboť se jedná o kus, bez kterého nelze dokončit instalaci. Nejde pouze o dekoraci, ale o nezbytný funkční prvek.
Je pro mě nepochopitelné, že zaplatím 599Kč za dopravu a dostanu takto bídný servis a pak musím na vlastní náklady navštívit obchodní dům... Přijde mi to celé jako špatný vtip.
Prosím, o kompenzaci doručovacího poplatku.
S pozdravem
Karolína Jedličková
v mé objednávce 1205311548 chyběl objednaný a zaplacený produkt 304.487.39 Řidič mě nenechal si zkontrolovat objednávku, nedal mi její kopii a produkty mi dal v roztržené krabici. Trhlina vedla svisle od shora až dolů a vůbec nedržela.
Kompenzace poštovného v plné výši, neboť jsem musela osobně navštívit obchodní dům, abych mohla získat nezbytný kus ke složení nábytku.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat, a to zcela kompletní. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní ho spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží (resp. jeho chybějící část) ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupit od celé kupní smlouvy lze jen tehdy, pokud dodaná část zboží nemá (sama o sobě) bez nedodané části pro spotřebitele význam (např. dodaná deska stolu nemá význam, pokud k ní nebyly dodány nohy). Pokud však dodaná část zboží je plně využitelná i bez nedodaná části zboží (např. kuchyňská linka má význam, pokud k ní nebyla dodána rychlovarná konvice), lze odstoupit jen od nedodané části zboží, nikoliv od kompletní kupní smlouvy. To vyplývá z § 2004 odst. 2 občanského zákoníku.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.