Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#51420Neuznaná reklamace skryté závady

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2021, před 4 lety

Filip Tobiáš

Znění stížnosti

Dne 14.1.2021 jsem si zakoupil u společnosti AAA Auto na pobočce v Ostravě automobil Fiat Freemont SPZ: 8AL 1547, při koupi mělo najeto 138 815km, hned druhý den jsem automobil reklamoval přímo u prodávajícího s podezřením na špatnou automatickou převodovku, po najetých 60 km se rozsvítila kontrolka motoru, auto začalo špatně řadit, byl slyšet hluk při řazení a výrazně byla cítit jakoby spálená převodovka. Auto bylo odtaženo na Ostravskou pobočku a po měsíci mi auto vrátili s protokolem č. zk. FBO20212 ( bez protokolu z diagnostiky ) s odůvodněním, že je vše v pořádku, chyba byla vymazána a jednalo se jen o přepjetí baterky.

Automobil jel po předaní opravdu v pořádku, ale skrytá závada evidentně nebyla odstraněna, byl pouze vymazaný chybový kód. Po najetí dalších cca 2500 km se při první dlouhé cestě na dovolenou, od předání, projevila závada úplně stejně. Rozsvítila se kontrolka motoru, byla cítit spálena převodovka a automobil přestal úplně řadit. Toto dokládá diagnostika ze dne 25.5.2021, kdy jsem byl nucen automobil odstavit v autoservisu KF Automotive v Přerově.

V diagnostice se uvádí chyba: Dodávací tlak, obvod převodovky – Tlak ve vedení převodovky příliš vysoký po dlouhou dobu. Rovněž zůstala v paměti předchozí chyba : Tlak vedení – nízký tlak.

Reklamace byla zamítnuta z odůvodnění : Je to vada, která vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v předávacím protokolu, že jednotlivé součástky, podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří a opotřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav.

Tato skryta závada se nemůže vztahovat pod běžné opotřebení vozidla vzhledem k najetým kilometrům. A podle výše uvedených informací byla převodovka vadná už v době prodeje.

Nacenění opravy ze dne 25.5.2021 u Automotiv KF je 101 392 Kč na repas celé převodovky.


Produkt

Fiat Freemont, rok: 2012, nájezd 141 250, SPZ: 8AL 1547


Požadované řešení

- Oprava závady na náklady prodávajícího
- Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2021 09:25, před 4 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.7.2021 21:17, před 4 lety

Vážený pane Tobiáši,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2021 12:07, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.8.2021 12:14, před 3 lety


Filip Tobiáš

Hodnocení: