Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#51421Ztracení vrácené zásilky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2021, před 4 lety

Bára Nežádalová

Znění stížnosti

Vážení,
obracím se na Vás, neboť už nevím kudy kam. Jsem letitou a spokojenou zákaznicí Vaší společnosti a o to víc mě mrzí a šokuje zkušenost, kterou nyní s Lidlem mám :( Před několika měsíci jsem se vrátila do práce po mateřské dovolené a moje situace rozhodně není taková, že bych ještě mohla koupit takzvaně všechno "co vidím". V Lidlu nakupuji ráda, stejně tomu bylo i tentokrát. V Lidlshopu jsem si učinila 2 objednávky a po jejich obdržení jsem jednu vrátila komplet a z druhé 1 věc. Celkem se jednalo o zboží za cca 2000 Kč, tedy nemalou částku. Zboží jsem jako vždy odnesla do sběrny v našem městě a považovala věc za vyřízenou. Ve 14ti dnech, kdy jsem čekala na vyřízení vrácení zásilky, se mi bohužel rozbil mobil a musela jsem si pořídit nový, tudíž jsem přišla o SMS, taktéž i o tu potvrzovací ze sběrny. Včera jsem kontaktovala zákaznické centrum LIDL, kdy obdržím zpět peníze za vrácené zboží, ale bohužel mi bylo řečeno, že balíčky se zpět do logistického centra nevrátily. Po mém prvotním šoku nastal kolotoč emailů a telefonů ... Na Vaši zákaznickou linku jsem volala od 7 do 17 hodin, každý hovor držela 20 minut, ale ani tak jsem se nedovolala. Na zákaznický email jsem napsala x emailů a dotazů, pokaždé ho dostal k vyřízení někdo jiný a pokaždé jsem dostala neutrální odpověď - je nám líto ... U operátora jsem se stažením staré SMS nepochodila a ani v PPL jsem nedopadla lépe, bylo mi řečeno, že při transportu balíčků ze sběrny firmám se propisuje jako odesílatel i adresát stále táž firma a že tedy pokud z Lidlu nedostanu kopii etikety k vrácení, která mi byla vygenerována, nemají balíček jak dohledat. Poslední naděje - sběrna - také vyhasla, databázi prý nemají. Snažila jsem se s Vašimi operátorkmai po emailu domluvit, prosit o znovuzaslání etikety, prosit o radu, pomoc, jakoukoliv, ale pokaždé jsem se dočkala jsem věty - je nám líto.
Takže výsledek je ten, že jsem přesvědčena, že jsem absolutně nic neporušila, ale ve výsledku nemám zboží ani peníze, které jsou pro mě nemalou částkou. A nejvíce mě mrzí, že ze strany takové firmy jako je LIDL není absolutně žádná snaha mi pomoci ... Domnívám se, že není možné, aby byla přeprava balíku vázána pouze jednou sms s kódem a žádným jiným způsobem balík nebyl sledován. Prodáváte přece věci za mnohem více peněz a všude funguje lidský faktor, který není neomylný. Prodavačka ve sběrně může naťuknout chybné telefonní číslo pro potvrzovací SMS, zákazník může omylem uvést mylné telefonní číslo atd atd. Nevěřím,že toto všechno není nijak ošetřeno a tím, že nemám SMS, jsem odsouzena k tomu, že jsem přišla o peníze. Absolutně nepřijatelný je pro mě přístup operátorek a absolutní nezájem mi jakkoliv pomoct ...
Obracím se tedy na Vás a žádám Vás o pomoc. Nejednala jsem protiprávně, nic jsem neudělala, jsem úplně běžný člověk a nechápu, proč bych měla platit za něčí chybu. Jestli ztratila zásilku společnost PPL nebo LIDL, je mi celkem jedno, ale někde ten balík přece musí viset, je řádně zaevidován a někde musí být v databázi problém a také musí být možnost, jak ho vysledovat, dohledat číslo zásilky, které mi bylo Vámi vygenerováno atd. Žádám Vás tedy o pomoc nebo radu, kam se obrátit. Nespokojím se s další odpovědí - je mi líto. Nejsem tak bohatá, abych mohla mávnout rukou a obětovat 2000 Kč, na úkor mých dětí, prázdnin atd.


Produkt

Moje iniciály při objednávkách: Bára Nežádalová MÚ - Slovanské nám. 165 54101 Trutnov bara.kudrnacova@seznam.cz tel: 604 806 366 číslo zákazníka: 1370605491 vrácené 2 objednávky v jednom balíku: objednávka č. 3251071510 - vrácena kompletně (1503 Kč) objednávka č. 3251045864 - vrácen 1 výrobek - č. 100324030008 (129 Kč) balík vrácen 14.6.2021 do sběrny: Kód PPL ParcelShopu: KM10954101 Název: Papírnictví - Reas-Pack Trutnov Město: Trutnov Ulice: Krakonošovo náměstí 68 PSČ: 54101


Požadované řešení

Žádám o nalezení balíku a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2021 13:38, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Podle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Jakmile tedy spotřebitel prokáže, že bylo dáno vracené zboží k přepravě, má nárok na vrácení peněžních prostředků.

Nebezpečí škody na věci (tedy i ztrátu věci) nese po dobu přepravy spotřebitel. Pokud se při přepravě zboží ztratí, měl by spotřebitel požadovat náhradu škody po přepravci. Poskytnutá náhrady škody pak náleží podnikateli (jako tzv. regres). To, že byla zásilka odeslána u přepravce, nemusí být prokázáno pouze SMS zprávou. Tato skutečnost může být prokázána i jinými způsoby, např. svědeckou výpovědí apod.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.7.2021 15:49, před 4 lety

Dobrý den, paní Nažádalová, za komplikace i časovou prodlevu spojenou s vrácením platby se Vám omlouváme. Požadavek jsme zaurgovali a v nejkratším možném termínu budete kontaktována. Děkujeme, že jste se na nás prostřednictvím dTestu obrátila. Přejeme, pokud možno, hezký den. S pozdravem Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2021 08:21, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.8.2021 08:26, před 3 lety


Bára Nežádalová

Peníze za vrácený balíček mi byly vráceny. Z jakého důvodu došlo k tak velké časové prodlevě a zda se balíček nakonec našel či nikoli, mi doposud není známo. V každém případě D-testu moc děkuji a jsem ráda, že peníze mám zpět!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.8.2021 09:37, před 3 lety

Dobrý den, paní Nažádalová, děkujeme Vám za pozitivní zpětnou vazbu. Přejeme Vám hezký den. S pozdravem Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.