Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V ul. Hradební 69 je Dům s pečovatelskou službou, který je v majetku Města Příbram, IČO 00243132. Vyúčtování připravuje Městská realitní kancelář (merk@pribram.eu) se stejným IČ, ale se sídlem na adr. ul. Čs armády 5, 26101 Příbram IV.
V tomto Domě s peč.službou jsou pronajímány byty seniorům, kteří mohou využívat sociální služby. Nájemné je zde smluvní.
Již 3.rokem zde probíhá velmi hlučná generální oprava, přestože je zde řada lidí imobilních, kteří nemají možnost opustit byt.
Opravy zasahují do konstručkních částí domu, používají se sbíječky a další hlučné nástroje, které vytvářejí silně prašné prostředí, probíhá převoz vybouraného a nového materiálu.
Pronájem bytu pro seniory, kde je zásadně snížená kvalita bydlení díky celk.rekonstrukci objektu
Uznání reklamace, adekvání snížení nájemného.
Zvl. rozporujeme navýšení plateb za el. u výtahu a úklidu, který vznikl, když byl výtah využíván stavbou pro převoz vybouraného a nového materiálu.
Paradoxně tak byly navýšeny platby nájemníkům v době snížené kvality bydlení díky probíhající rekonstrukci.
To by bylo v pořádku v domě vlastníků BJ, avšak nikoli v domě s nájemními byty.
|
Tweet |
Po dobu provádění oprav nemá nájemce automaticky právo na slevu z nájemného. To vzniká až pokud oprava ztěžuje užívání věci nad míru obvyklou nebo trvá nepřiměřeně dlouho vzhledem k době nájmu.
V případě, že oprava nájemce v užívání věci omezuje nad míru obvyklou vzniká mu právo na slevu na z nájemného bez ohledu na dobu trvání opravy. Omezení nájemce může spočívat ve ztížení možnosti věc užívat nebo v možnosti užívat jen část věci. Omezením nad rámec obvyklosti rozumíme takové omezení, které nájemci působí výraznější obtíže při užívání (jedná se například o nadmíru hluku). Výše poskytnuté slevy by měla odrážet dobu, po kterou vada ztěžovala užívání věci. Dojde-li věc do stádia soudního sporu, měl by by dle našeho názoru soudce v této konkrétní situaci zohlednit také to, že se jedná o nájem prostorů v "domě pro seniory", kdy největší (resp. úplnou) část nájemníků tvoří zpravidla zvlášť zranitelné skupiny spotřebitelů/nájemníků - senioři. Je zcela legitimní tvrdit, že pojem "omezení nad míru obvyklé" je třeba u těchto skupin nájemníků vykládat spíše extenzivněji.
Co se plateb za služby týče:
Pokud nedojde k ujednání, nebo rozhodnutí družstva, anebo společenství, rozúčtují se náklady na provoz výtahu a na úklid společných prostor podle počtu osob rozhodných pro rozúčtování.
Nájemce provoz těchto služeb ale hradí pro své vlastní užívání, nemá povinnost hradit užívání těchto služeb třetími osobami. Nájemce však bude muset prokázat, že za zvýšené náklady na služby je skutečně zapříčiněno užíváním těchto služeb třetími osobami. V takovém případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme jej o nahrání příloh, jelikož se na nás s tímto požadavkem telefonicky obrátil.
Příloha 1
Příloha 2
Příloha 3
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.