Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zakoupil jsem čtečku PocketBook 740 dne 10.11 jako dárek přítelkyni. Při rozbalení čtečka měla na vrchní levé straně malou černou šmouhu asi půl centimetru velkou, která nijak nebránila používání. Z dřívějšího kupování monitorů a zamítlých reklamací na "vadné pixely", které jsou podle výrobců do určité míry v pořádku, jsme čtečku nevraceli.
V červnu přítelkyně aktivněji četla, měla čtečku zapnutou celý den. Všimla si, že z místa šmouhy vychází horizontální a vertikální čáry, které se postupně zvětšují. Po týdnu používání již byly čáry po celé obrazovce čtečky a již tedy není použitelná na čtení. Rozhodli jsme se tedy čtečku reklamovat.
Po vyplnění reklamačního formuláře s popisem vady nám ještě stejný den přišlo vyjádření, že reklamace byla zamítnuta. Osobně jsme se dostavili na převzetí zamítnuté reklamace. Slečna z obsluhy nám sdělila, že jsme čtečku upustili či nějak jinak mechanicky poškodili, že jsme si měli zakoupit ochranný obal.
Čtečka ale po celou dobu byla v obalu, který jsem zakoupil spolu se čtečkou. Na rámu čtečky není žádná známka po mechanickém poškození. Rovněž plocha obrazovky je v pořádku. Na můj dotaz, jak se dá čtečka takto poškodit mi paní nedokázala odpovědět a tvrdila mi, že má z vedení instrukce reklamace obrazovek u čteček automaticky zamítat.
Dostal jsem od slečny radu příště řešit sebemenší vadu okamžitě. Na můj dotaz, zda by mi to uznala ihned po zakoupení mi řekla, že by mi to ani tak neuznala. Pro příště si mám raději nahrát jak čtečku rozbaluji. Nabídla mi, že za poplatek 349 Kč může výrobek zaslat do autorizovaného servisu na posouzení a odhad ceny opravy. Nyní tedy čekáme, jak dopadne posouzení. Moc nadějí si z jejich jednání neděláme.
Je toto jednání korektní, když výrobek s největší pravděpodobností ani nerozebrali, reklamaci rovnou zamítli a vyžadovali po nás další částku předem za posouzení reklamace?
PocketBook 640
Oprava / výměna
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Bohužel nikde nevidím uvedené číslo objednávky či reklamace a tak nemohu prověřit podrobnosti. Prosím Vás o uvedení čísla dokladu a já pro Vás ráda záležitost prověřím v rámci oddělení péče o zákazníky. S přáním krásného dne, Eva.
Číslo reklamace je AORE21568299.
Dobrý den, podle zjištěných informací, zařízení bylo diagnostikováno v servisním středisku. Během testování bylo zjištěno mechanické poškození, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Záruční reklamace byla z uvedených důvodů zamítnuta. Zákazník následně obdržel cenový návrh mimozáruční opravy za cenu 2673,17 Kč bez DPH. K cenovému návrhu opravy se zákazník nevyjádřil a proto byla reklamace vracena ze servisu zpět k nám bez opravy. Aktuálně je reklamace AORE21568299 připravena k výdeji na prodejně a zákazník se může pro ní stavit. V tomto případě, se spotřebitel může obrátit na soudního znalce, který může tento rozpor vyvrátit. S přáním hezkého dne, Marek, péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za součinnost. Ztotožňujeme se s výše uvedeným vyjádřením společnosti.
Způsobil-li spotřebitel vadu věci (např. tzv. mechanickým poškozením), nemá dle § 2170 občanského zákoníku nároky z vadného plnění. K vyvrácení stanoviska servisního technika společnosti lze využít placených služeb soudního znalce. V případě, že vyjde posudek znalce ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na jeho proplacení v souladu s § 1924 občanského zákoníku.
Stížnost tímto uzavíráme.