Společnost


Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s.

Počet nahlášených stížností:112
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51437Neoprávněná pokuta + neprávem odcizení občanského průkazu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2021, před 4 lety

Barbora Skálová

Znění stížnosti

Dobrý den, nejsem z Liberce a po prvé jsem jela autobusem v Liberci. Bydlím na vesnici a nemám žádné zkušenosti s kupováním jízdenky a odpípnutí jízdenky. Při nástupu do autobusu, jsem měla jízdenku, snažila jsem se hledat místa na pípnutí jízdenky, v předu a uprostřed byl automat nefunkční a kvůli přeplněnému autobusu jsem se nedostala ani nakonec, najednou ke mě přišel revizor a bylo mu vše jedno. Revizor po mě chtěl občanský průkaz a strčil si ho kapsy, nechtěl mi průkaz vrátit.


Požadované řešení

Tento problém by se měl začít řešit, občanský průkaz může zadržet pouze policie a ne revizor.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2021 09:24, před 4 lety

Nesouhlasí-li spotřebitelka s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musela by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušela označit jízdní doklad pomocí označovače bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupila. Z důvodu předběžné opatrnosti však spotřebitelce doporučujeme, aby přirážku za jízdu bez platného jízdního dokladu nejprve uhradila, a pak se teprve domáhala po společnosti vydání bezdůvodného obohacení, pokud se jí podaří prokázat, že přirážka byla neoprávněná.

Pracovník (revizor) jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném a profesionálním chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Pokud se mezi spotřebitelkou a společností nepodařilo nalézt smírné řešení sporu, může se spotřebitelka také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 16:36, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.