Společnost


Happy Win Slovensko,spol. s .r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51443Neuhradený dobropis za vrátený tovar

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2021, před 4 lety

Renáta Lehotská

Znění stížnosti

zakúpila som si NTB cez e-shop www.happywin.sk. Po obdržaní tovaru som zistila, že nespĺňa parametre, ktoré boli pri výrobku prezentované, tak som tovar vrátila späť.
Obchodník- konateľ p T. H. mi vystavil dobropis so splatnosťou 30.4.2021 , ale do dnešného dňa mi peniaze nevrátil. Zo začiatku komunikoval telefonicky aj e-mailom, ospravedlňoval sa, že má momentálne problémy a žiada o strpenie.
Ale teraz prestal dvíhať mobil, nereaguje na e-mail, zrušil stránku. Môžete mi prosím Vás pomôcť s vrátením peňazí?


Produkt

parametre NTB uvedené na stránke predajcu boli pri kúpe tovaru iné ako mal NTB keď som ho obdržala.


Požadované řešení

úhrada dobropisu vystaveného predajcom.
Keďže predajca tovar zaslaný späť prevzal a vystavil dobropis na vrátenie platby, tak predsa súhlasil s vyplatením peňazí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2021 10:09, před 4 lety

Daná věc se bude velmi pravděpodobně řídit slovenským právním řádem. Z tohoto důvodu nemůžeme poskytnout přesnější právní posouzení. Následující vyjádření vychází z českého práva, nicméně právní úprava na ochranu spotřebitele je v rámci EU harmonizována.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v některém z členských států EU, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 16:15, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.