Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
zakúpila som si NTB cez e-shop www.happywin.sk. Po obdržaní tovaru som zistila, že nespĺňa parametre, ktoré boli pri výrobku prezentované, tak som tovar vrátila späť.
Obchodník- konateľ p T. H. mi vystavil dobropis so splatnosťou 30.4.2021 , ale do dnešného dňa mi peniaze nevrátil. Zo začiatku komunikoval telefonicky aj e-mailom, ospravedlňoval sa, že má momentálne problémy a žiada o strpenie.
Ale teraz prestal dvíhať mobil, nereaguje na e-mail, zrušil stránku. Môžete mi prosím Vás pomôcť s vrátením peňazí?
parametre NTB uvedené na stránke predajcu boli pri kúpe tovaru iné ako mal NTB keď som ho obdržala.
úhrada dobropisu vystaveného predajcom.
Keďže predajca tovar zaslaný späť prevzal a vystavil dobropis na vrátenie platby, tak predsa súhlasil s vyplatením peňazí
|
Tweet |
Daná věc se bude velmi pravděpodobně řídit slovenským právním řádem. Z tohoto důvodu nemůžeme poskytnout přesnější právní posouzení. Následující vyjádření vychází z českého práva, nicméně právní úprava na ochranu spotřebitele je v rámci EU harmonizována.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v některém z členských států EU, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.