Společnost


ANTALON s.r.o.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51445Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2021, před 4 lety

Helena Česeneková

Znění stížnosti

Dne 14.9.2020 jsem si v Espohu Euroking zakoupila lednici. Po převzetí zboží byl výrobek samozřejmě zkontrolován a bez závad.. dne 26.6. 2021 jsem si v lednici všimla námrazy.. ihned jsem začala hledat příčiny. A všimla si prasklého pláště v rohu lednice.. ihned jsem začala řešit reklamaci.. podotýkám datum, protože společnost mi zamítla reklamaci z důvodu:

Dobrý den,

Vaši reklamaci mechanického poškození zboží nemůžeme uznat,  jelikož jste poškození zboží nenahlásila „bez zbytečného odkladu“ . Při převzetí zboží je třeba neprodleně zkontrolovat stav a množství dodaného zboží viz OP a zákon o přechodu škody.

Pokud po převzetí zjistíte závadu či poškození  je to nutno neprodleně „bez zbytečného odkladu“ oznámit e-mailem na adresu reklamace@antalon.cz, případně i sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem na společnost ANTALON s.r.o.

 

Vy jste nakupovala 14.9.2020. To je bohužel na nahlášení takové škody již pozdě.

 

S pozdravem a přáním hezkého dne,

 
E. M.

Antalon, s.r.o.

Reklamační oddělení

S neuznanou eklamací bohužel nesouhlasím.. odeslala jsem jim fota, potřebné údaje atd.. za dva dny byla reklamace vyřešena na dálku. Nikdo nic neřešil a našel se ten nejjednodušší způsob. Moje chyba..


Produkt

Chladnička Wolkenstein GK212.4 RT růžová


Požadované řešení

Finanční kompenzace, oprava samozřejmě na náklady firmy, výměna zboží..


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2021 15:01, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 14 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].

Nebude-li tedy věc do reklamace vůbec přijata - a tedy ani vyřešena do 30 dnů od uplatnění práva z vady - má spotřebitel kromě nároku na odstoupení možnost podat podnět k České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 16:18, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.