Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přes portál ticket-art.cz jsem zakoupil lístky na představení Čas růží, které se ovšem 14. 11. 2020 nekonalo. Prodejce jsem kontaktoval už 8. 12. 2020 e-mailem a žádal vrácení vstupného, které sami nabízeli na webových stránkách HDK. Prodejce ale nereagoval a do dnešního dne nebere telefony. E-mail na jejich podporu je dokonce již nefunkční. Na webových stránkách sice nabízí covid vouchery na HDK, ale ty nelze uplatnit, neboť nemají s Hudebním divadlem Karlín uzavřenou platnou smlouvu (a představení do HDK na jejich stránkách tak ani nenajdete).
vstupenky hudební divadlo karlín
Požaduji po prodejci vrácení zaplacených peněz, a to 1980 Kč, neboť na výzvu vyřešit situaci od prosince nereaguje.
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena. Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující.
Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 30. září 2021, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. prosince 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že:
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 30. září 2021
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Poukaz musí pořadatel vydat měsíc od žádosti spotřebitele. Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2022. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a v tomto případě končí měsíc ode dne, kdy spotřebitel požádal podnikatele o navrácení peněžních prostředků. Vrácení peněz je tedy možné od 22. prosince 2020.
Dále spotřebitele upozorňujeme na skutečnost, že společnost podala návrh na tzv. mimořádné moratorium.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.