Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 2.1.2020 jsem zakoupil televizor Samsung typ - UE 43 RU7452UXXH v prodejně Viaco. ul M.Horákové 531.Liberec 6.Po asi 3 měsících přešel vysílač Ještěd na vysílání DVB-T2 a následně došlo k automatické aktualizaci softwaru TV.Od té doby začal vypadávat signál(TV začaly vypadávat barvy.tvořily se barevné šmouhy i celkový výpadek signálu).Díky covidové situaci jsem nemohl zboží reklamovat.Reklamaci jsem začal uplatňovat až nyní.Po požádání o opravu se dostavil technik Samsungu p.Drobný (číslo opravy ISL 3039206) a vyměnil základovou desku.Bez úspěchu.Pak jsme odvezli TV do fa.INTERSERVIS,UL.28.října.Liberec 7.Výsledek -závada se neprojevila.Poté byl u nás technik od společnosti SAT 2000 aby změřil úroveň signálu.Závěr byl že TV signál splňuje minimální požadavky atd.Bylo nám řečeno že bydlíme ve špatné lokalitě(Mařanova 372,Liberec 23) a že se nám tu tluče příjem signálu z Ještědu a z Černé Studnice.Prodejce se s námi nechce bavit že potřebuje protokol o neopravitelnosti TV.A servis nám protokol nedá neboť u nich TV funguje.Poraďte co s tím.Bedna se mi válí v obýváku na podlaze a mám doma nefunkční krám za 13 690 Kč. S pozdravem
BTV LCD Samsung UE RU 7452 UXXH
Žádám o protokol o neopravitelnosti TV abych ji mohl vrátit prodejci a vzít si zpět své peníze.Nebo ať si pro TV přijede Samsung sám.
|
Tweet |
Pokud jde o vadu na televizním přijímači, lze uplatnit vůči prodejci reklamaci. Je-li reklamační nárok spotřebitele zamítnut a řádně odůvodněn, může spotřebitel výsledek reklamace rozporovat. To lze učinit prostřednictvím znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Veškerá jednání vůči prodejci je vhodné činit písemně a doporučeně, je-li to možné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud jde o sílu signálu (resp. jeho kvalitu), platí, že nebylo-li možné poskytovanou službu (televizní vysílání) využít nebo bylo-li možné ji využít jen částečně kvůli závadě na straně poskytovatele, je poskytovatel povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se spotřebitelem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Spotřebitel může v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u poskytovatele reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že poskytovatel reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda poskytovatel postupoval správně, či ne.
Dobrý den,
v případě, že autorizované servisní středisko Samsung vykonalo kompletní kontrolu výrobku, tj. servisní diagnostiku, při které nebyla shledána závada na televizoru, nebylo možné provést jakýkoliv servisní zásah, nebo schválit nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud je zde ale i nadále podezření na vadu výrobku, má zákazník možnost požádat o opětovný výjezd autorizovaného servisního střediska Samsung. Servisní požadavek je možné nahlásit na zákaznické lince naší společnosti, a to na tel. čísle +420 800 726 786, případně je možné zahájit reklamační řízení skrze původního prodejce.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic
Děkujeme společnosti za součinnost. Nyní stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost na výše uvedená vyjádření reagovat.
Dobrý den.Požádal jsem i české telekomunikace o proměření signálu.Závěr zněl že příjem signálu je v normě a že TV neudrží příjem signálu.Už jsme byly nuceni koupit si novou TV od jiné společnosti která má bezproblémový chod a splňuje to co jako zákazník od TV očekávám.Přikládám ilustrační videa jak váš výrobek funguje.Chápu že TV de facto nevykazuje chybu ale s ohledem na to, že neplní svou funkci jistě chápete zase vy ,že takový výrobek není dobrý.Několik nezávislých odborníků se kterými jsem konzultoval dotčený problém mi potvrdilo ,že jde o tzv.7 řadu a s těmito problémy se setkávají poměrně často.Také jsem byl informován o postupech vaší společnosti a neuznávání reklamací.K vaší poznámce o zahájení reklamace s původním prodejcem - ten mi sdělil ,že reklamaci může uznat až po vydání protokolu o neopravitelnosti výrobku.Ale to jistě dobře víte.
Vzhledem k (i.) původnímu vyjádření společnosti (zamítavé) a k (ii.) vyjádření spotřebitele, který nevznesl v posledním komentáři žádný nový požadavek, resp. požadavek postavený na nových skutečnostech, stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.