Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#51479Nahrazení ochranného skla po reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2021, před 4 lety

Luboš Krutina

Znění stížnosti

14.6. 2021 jsem reklamoval telefo Samsung Galaxy A12, zakoupený u O2 z důvodu nefunkčnosti displje. V potvrzení o převzetí výrobku jsem uvedl, že je na displeji ochranné sklo, což zaměstnanec O2 zkontroloval. Reklamace byla rychle vyřízena, 24.6.2021 byl opravený telefon opět na prodejně s vyměněným displejem. Po mém dotazu, bude-li mi nahrazeno ochranné sklo, mi bylo sděleno, že si ho mohu zakoupit za 549 Kč. Na infolince O2 mi bylo řečeno totéž, že sklo nelze nahradit a je nutné si zakoupit nové.Doposud jsem s O2 neměl žádné problémy a když už se nějaká maličkost objevila, vždy se dala vyřešit. Jde mi o to. jestliže je při uznané reklamaci nutné vyměnit displej, na kterém je ochranné sklo, mohu si nárokovat náhradu tohoto skla, které bylo na displeji defacto měsíc od zakoupení nového telefonu?
Vše jsem vyřizoval v prodejně O2 v Domažlicích.


Produkt

Samsung galaxy A12


Požadované řešení

Náhrada za ochranné sklo při výměně displeje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2021 12:49, před 4 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.

Provedením reklamace věc ztratila své zhodnocení, které získala doplněním určitého příslušenství, které je od ní neoddělitelné, resp. po jeho oddělení zcela ztrácí na hodnotě a je znovu nepoužitelné. Spotřebiteli tak vznikla škoda, za kterou nenese odpovědnost, neboť nebýt závady na věci samotné, nikdy by nebylo nutné ji reklamovat, a tudíž by ani nedošlo ke škodě v podobě ztráty příslušenství (ochranné fólie či skla).

Máme za to, že společnost by měla spotřebiteli příslušenství bezplatně poskytnout jako naturální náhradu škody, a to v souladu s § 2951 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.7.2021 14:28, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za zprávu.
Na reklamačním protokolu při převzetí zboží do záruční opravy zmiňujeme, že je-li součástí nějaké příslušenství (krycí sklo), může v rámci diagnostiky a samotné opravy dojít k jeho demontáži bez náhrady.

V tomto případě tak nedošlo k žádnému porušení interních předpisů.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.7.2021 14:43, před 4 lety


Luboš Krutina

Děkuji společnosti O2 za vyjádření, telefon, přesto že byl jinde nabízen levněji, jsem zakoupil u O2 vzhledem k dlouholetému využívání jejich služeb. Stejně tak i sklo na tento telefon, které musí být po zhruba měsíci, díky reklamaci displeje nahrazeno. Nehodlám za ně znovu platit. Další využívání nabídek a služeb od O2 tedy zvážím. Interní předpisy by měly být asi více prozákaznické. Vědět o nich dříve, nejen, ža bych telefon zakoupil jinde, ale nejspíš bych postupoval i jinak, při sjednávání služeb na můj účet u O2 pro celou mou rodinu.
Vážený pane Trčka, Vaše odpověd jistě bude mít vliv na rozhodování ohledně dalších služev v oblasti telekomunikace, internetu a televize.
Děkuji dTestu za spolupráci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.7.2021 14:54, před 4 lety

Chápu, přesto ochranná skla v rámci reklamací nenahrazujeme. V tomto směru vám proto nemáme možnost vyhovět.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.7.2021 15:07, před 4 lety


Luboš Krutina

Hodnocení:

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
12.7.2021 13:25, před 4 lety

Děkujeme stranám za součinnost a stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.