Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Podávám stížnost na shora jmenovanou firmu za neoprávněné účtování platby. Bez mého vědomí byla dne 26.6.2021 z mého mobilu odeslána sms zpráva: VYCISTI 192758. Zastavit spam a reklamy na číslo 90309. Okamžitě mi byla u opearátora T-Mobile účtována částka 99 Kč za sms. Z telefonního čísla 90309099 jsem obdržel potvrzení platby pro Silentium s odkazem, kde najdu své přihlašovací údaje. Nikde jsem se nepřihlásil a službu jsem neobjednával. Na internetu jsem zjistil, že takto postižených lidí je spousta. Na stránkách Silentia je odkaz, že pokud s jejich postupem nesouhlasím, mohu napsat na adresu contact@silentium.app a uvedená částka mi bude vrácena. Toto jsem dnešního dne učinil ale žádná odpověď nepřišla
Domnívám se, že je naplněna skutková postata trestného činu neoprávněného obohacování těmito nekalými obchodními praktiky.
Požadované řešení
Okamžité zrušení služby a vrácení 99 Kč
|
Tweet |
Předně spotřebitele upozorňujeme, že společnost ComGate Payments, a.s., je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu. Společnost ComGate Payments, a.s., však ráda poskytne spotřebitelům součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby (prodávajícím).
Následující vyjádření se tedy týká poskytovatele služby (prodávajícího), nikoli toho, kdo technicky zajišťuje platbu. Stížnost však ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebiteli poskytnout součinnost s řešením problému.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že poskytovatel služby porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem
Dobrý den, společnost ComGate payments je pouze technickým zpracovatelem řešení platby formou sms. Je potřeba reklamovat danou částku přímo u společnosti u které platba proběhla. S ohledem na částku a neuvedení údajů nemůžeme nyní ověřit, zda-li se jednalo o službu zprostředkovanou skrze nás. Poskytovatelů technologie je více. Pokud chcete, obraťte se na naší zákaznickou linku: telefon: 228 224 267 (Po-Pá 08:00 – 20:0 hod), můžeme vše ověřit a reklamaci vyřešit za vás, částku vám případně rovnou vrátit. Pěkný den, tým ComGate payments
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.