Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupil jsem letenky na Maledivy přes společnost FlyDubai. Vše proběhlo v pořádku a letenky v pořádku dorazily do emailu. Hned druhý den společnost FlyDubai oznámila zrušení všech prázdninových letů na Maledivy. Myslel jsem, že když se zruší let ze strany společnosti, musí společnost vrátit peníze v plné výši. Bylo mi ale vysvětleno (jak přes email, tak i přes telefon), že společnost má v obchodních podmínkách část, která říká, že náhradu poskytují pouze v podobě voucheru. Dostal jsem tedy voucher na plnou částku s roční platností. To se mi ovšem nelíbí a rád bych, aby společnost vrátila peníze na bankovní účet. Psal jsem jim znovu a znovu přes emailovou komunikaci, ovšem jejich odpověď je stále stejná. Mám informaci, že takto už nějakým neodbytným lidem, kteří byli postiženi stejně jako já, peníze normálně vrátili, takže nevím, proč by to v mém případě nešlo.
Mockrát děkuji za prověření.
S pozdravem
Sloup Marek
Letenky
Rád bych, aby společnost vrátila peníze.
|
Tweet |
Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf.
Výše uvedené platí pro let z Prahy (z místa v EU) do cílové destinace v zemi mimo EU. Odškodnění za zrušený let ze země mimo EU do Prahy se bude řídit právními předpisy místa odletu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.