Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51503Neuznání reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2021, před 4 lety

Jiří Štěpánek

Znění stížnosti

Reklamovaná služba je poskytována provozovatelem distribuční soustavy
(ČEZ Distribuce,a.s.), kterému byla reklamace předána. Vyjádření provozovatele distribuční soustavy je následující.
Dne 06.04.2021 jsme na odběrném místě provedli kontrolu měřicího zařízení číslo 1470168851, kdy jsme zjistili závadu: nečitelný displej elektroměru. Na základě těchto zjištění jsme měřicí zařízení demontovali a zaslali do Autorizovaného metrologického střediska z důvodu ověření jeho metrologických vlastností – elektroměr nevyhověl zkoušce přesnosti.

Tedy ČEZ dodal vadné zařízení a požaduje ode mne za období, kdy elektroměr neměřil, 300% doplatek za odběr. Konstantně mám odběr 3x nižší. Odvolal jsem se dvakrát a navrhoval zprůměrovat odběr z minulých let a to považovat jako logický doplatek. Bez uznání mého požadavku.


Produkt

ČEZ dodal vadné zařízení (elektroměr) a požaduje ode mne za období, kdy elektroměr neměřil, 300% doplatek za odběr. Konstantně mám odběr 3x nižší.


Požadované řešení

Navrhuji zprůměrovat odběr z minulých let a to považovat jako logický doplatek. Osobně nemohu za vadný přístroj v majetku ČEZ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2021 16:07, před 4 lety

Za bezvadnost měřícího zařízení odpovídá odběratel. Je tedy na jeho odpovědnosti, aby bylo měřící zařízení v pořádku a zcela provozu schopné. V případě, že měřící zařízení nefunguje, může se jednat o neoprávněný odběr ze strany odběratele. Ten je v takové situaci povinen nahradit dodavateli energií škodu za neoprávněně odebranou energii a uhradit mu náklady spojené se zjišťováním neoprávněného odběru.

Pokud se skutečná výše neoprávněného odběru nedá zjistit a odběratel s dodavatelem se nedohodnou, určuje se výše náhrady podle zvláštních vyhlášek. Dodavatel tak může při výpočtu náhrady vycházet ze spotřeby spotřebičů instalovaných v místě odběru, ale vyhlášky umožňují dodavateli stanovit náhradu i na základě maximálně technicky možného odběru, který může být i několikrát vyšší než běžná reálná spotřeba.

Energetický regulační úřad připouští, že dodavatelé někdy účelově využívají náhradní výpočet dle vyhlášek místo skutečného zjišťování výše odběru, aby náhradu maximalizovali. Ústavní soud v souvislosti s neoprávněným odběrem elektřiny, který se dá však vztáhnout i na odběr ostatních energií, uvedl, že je na obecných soudech (k nimž by spor mezi dodavatelem a odběratelem mohl dospět), zda a jak vyčíslí výši náhrady. Pro výpočet nemusí vůbec použít vyhlášky, ale může vzít například v úvahu předchozí historii spotřeby energie. Máme za to, že tato varianta je v případě nezaviněného poškození měřícího zařízení nejspravedlivější, není-li zde důvod se domnívat, že by se měl odběratel od spotřeby z minulých let nějak výrazně odchýlit.

V případě nevyřešení sporu pomocí této služby se můžete obrátit na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2021 16:19, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.