Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Ve společnosti sinsay jsem zakoupil kalhoty. Avšak když jsem přišel domu a vypral kalhoty tak začali zapáchat chemickými látkami. Kalhoty jsem několikrát zkoušel vyprat a dokonce i s odstranovacemi pachu, ale bez úspěchu. Proto jsem tedy dne 7.6 kalhoty reklamoval. Reklamace byla vyrizena záporně. A proto jsem je reklamoval podruhé a výsledek byl opět záporný. Proto jsem kalhoty vzal do čistírny kde se pokusili kalhoty zbavit zápachu, ale cistirne se též nepodařilo kalhoty zápachu zbavit, proto mi vystavili dokument o tom, že kalhoty opravdu zapachaji i po vyprání. Avšak na tento dokument paní manažerka napsala, že kalhoty prala v souladu s tím co bylo na cedulce u kalhot avšak tato cedulka na nich nebyla. Kalhoty totiž paní manažerka neviděla a viděla je pouze paní na prodejně, která je prala a výsledek sdělila paní manažerka, která napsala tento dokument. Tohoto bohužel využila firma a namítla, ze na kalhotách není cedulka proto nemůžou brát dokument v potaz. Dále když jsem poprvé přebíral reklamaci tak mi byla zaslána sms, ale bez informace jak byla reklamace vyrizena a to je dle mého názoru špatně, protože je reklamace řádně vyrizena až po te co je spotřebitel informován jakým způsobem byla reklamace vyrizena což zde nebylo.
Kalhoty
Vracení peněz za kalhoty a za cistirnu
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Součástí povinnosti prodávajícího vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění je též jeho povinnost vyrozumět spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace. To výslovně uvedl Nejvyšší soud ČR (sp. zn. 33 Cdo 3228/2009).
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.