Společnost


M & M reality holding a. s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51510Nekalé praktiky makléře realitní kanceláře

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2021, před 4 lety

Ivana Kondášová

Znění stížnosti

Byt procházel rekonstrukcí. RK ho nabízela k prodeji s tím, že bude prodán kompletně zrekonstruovaný. Jako důkaz máme Manuál od RK, kde takto byt nabízejí. Sám makléř říkal, že v den předání bude vše hotovo. Podepsali jsme smlouvy a zaplatili. 1.)V den předání bytu nebylo vše v bytě doděláno a něco i nekvalitně, a nepřišel prodávající na předání, jak uvedeno v Kupní smlouvě. Proto jsme byt nepřevzali. Při druhém předání opět nebylo vše a kvalitně hotovo (např. místo zděného jádra pouze sádrokarton, plovoucí podlaha se vydouvá nahoru, čímž o ní drhnou dveře, není domontována kuchyňská linka, na desce kuch. linky je uražen její roh, aj.) Tentokrát prodávající přišel, s makléřem jsou kamarádi. V Protokolu o předání nemovitosti makléř napsal vady a za toto jsme dostali kompenzaci 20000 Kč. S tím jsme souhlasili. Ale makléř tam také napsal "Majitel po podpisu protokolu za výše uvedené věci a za celý byt nebere žádnou zodpovědnost". S touto větou jsme nesouhlasili. Toto nechtěl makléř ani prodávající vymazat. Že když byt nepřevezmem, tak bude SOUD a byt nebudeme mít 5 let. Prodávající řekl, že mu to je jedno, že on už peníze dostal. Při opakovaném vyhrožování soudem jsme protokol podepsali ze strachu, že byt nebudeme mít několik let. 2.)Dále jsme požadovali dle Kupní smlouvy smluvní pokutu za prodlení s předáním bytu ze strany prodávajícího 500 Kč za každý den prodlení (celkem 16 dní= 8000 Kč). Prodávající toto odmítl zaplatit a makléř toto nehodlá řešit. 3.)Makléř nám má dodatečně dodat záruční listy nábytku a sprchového koutu, který potřebujeme reklamovat. Toto nám však prý z časových důvodů nemá čas hledat. Tím si budeme muset opravu sprchového koutu zaplatit sami. Na email info@mmreality.cz jsem psala 3 x reklamaci. První byla 14.6.2021. Pouze odepsali, že mám čekat jejich vyjádření v nejbližších dnech. To samé psali i v dalších reklamacích. Ale doposud se nevyjádřili.


Požadované řešení

1.) Napsat dodatek (opravu) k Protokolu o předání nemovitosti. A to konkrétně zrušit platnost věty "Majitel po podpisu tohoto protokolu za výše uvedené věci a za celý byt nebere žádnou zodpovědnost". NEBO požaduji slevu z kupní ceny ve výši 120000,- Kč. Sleva je zcela oprávněná, po rek. bytu nebyla předložena "Zpráva o výchozí revizi elektrického zařízení" dále není tlaková zkouška vody. Bez těchto dokumentů by pojišťovna v případě pojistné události nic nevyplatila. Navíc si musíme některé věci dodělat sami.
2.) Od prodávajícího zaplatit smluvní pokutu ve výši 8000,- Kč za 16 dní za prodlení s předáním předmětu převodu, jak uvedeno v Kupní smlouvě.
3.) Od makléře (zprostředkovatele) dodat chybějící záruční listy (2x od nábytku a 1x sprchového koutu).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2021 19:41, před 3 lety

S ohledem na popsané jednání doporučujeme stěžovatelům obrátit se na advokáta, který by mohl prostudovat příslušnou smluvní dokumentaci a případně celou věc řešit soudní cestou. Databáze advokátů je dostupná na https://www.dtest.cz/advokati.

Stížnost přeřazujeme přesto na společnost, aby měla možnost se k popsanému jednání vyjádřit, popř. doplnit stěžovatelem tvrzené nedostatky ve smluvní dokumentaci, splnit povinnost úhrady smluvní pokuty (resp. smluvního úroku z prodlení) atd.

V obecnosti k případu uvádíme, že společnost musí dodržovat smluvní povinnosti (dodat slíbené dokumenty, uhradit smluvní úrok z prodlení atd.).

V případě porušení smluvní povinnosti vzniká stěžovateli mj. rovněž nárok na náhradu škody, vznikne-li taková škoda v přímé souvislosti s porušením povinnosti; v případě podstatného porušení smluvních povinností vzniká stěžovateli nárok na odstoupení od kupní smlouvy. V případě odstoupení si strany vrací to, čím původně plnily.

Společnost je také povinna jednat s klienty v souladu s § 5 a § 1811 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2021 16:25, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.