Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí zdali by jste mi mohli pomoct s reklamací ohledně jídelního stolu. Dne 13.1.2021 jsme si objednali stůl přes webové stránky u společnosti Kupsedacku.cz. Na stůl byla zaplacena záloha 30% z celkové částky 11 929kč. V 31.3.2021 nám byl jídelní stůl doručen, ale bez jednoho důležitého dílu bez kterého nejde složit stůl dohromady. Bohužel jsem si tohoto problému všimnul až poté co byl stůl doplacen. Několikrát jsem se snažil kontaktovat společnost kupsedacku.cz telefonicky, ale marně. Nahraná hlasová schránka s aktuální situací ohledně Covidu jak mají omezený provoz atd... Komunikují se mnou pouze jen po emailech, kde jsem jim několikrát popsal svůj problém a pokaždé mi bylo odpovězeno, že se reklamace řeší, ale do dnešního dne se nic nevyřešilo. Několikrát jsem jim posílal přesné díly které chybějí ke kompletaci stolu, ale za celé 3 měsíce nebylo nic vyřízeno. Pokaždé odpoví, že čekají na dodání dílu. Z jejich strany mi přijde, že zbytečně celou situaci prodlužují a natahují. Celou situaci jsem již poslal na Českou obchodní inspekci. Trvám na vrácení peněz, jelikož si nejsem jistý, že mi dorazí správné díly které potřebuji. Prosím o pomoc, jelikož nevím jak dále postupovat a domáhat se svého práva.
Stůl jídelní rozkládací dub zlatý designový, š/v/h: 1600 - 2200/750/900 mm, MDF laminovaná, nerezová ocel
Trvám na vrácení peněz a chci odstoupit od obchodní smlouvy.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vzájemně vrátit to, čím plnily. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.