Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#51525Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.07.2021, před 4 lety

Jan Matoušek

Znění stížnosti

Jedná se o reklamaci tyčového vysavače ELECTROLUX ERGORAPIDO EER7GREEN u které mi byla zamítnuta reklamace.
První reklamace ASRE21453022: při plném nabití baterie vydrží vysávat pouze 5 minut z původních 30 minut. Vyjádření servisního střediska - snížená kapacita akumulátoru na kterou se nevztahuje záruka, záruka na akumulátor je 12 měsíců. Reklamace byla zamítnuta a nabídnuta oprava za cca 2600 kč. S opravou jsem nesouhlasil a výrobek byl vrácen bez opravy zpět.

S vyjádřením reklamace jsem nebyl spokojen a reklamaci podal znovu v tomto znění: Vaše vyjádření a zamítnutí reklamace není oprávněné, protože není pravda, že na baterii se vztahuje záruka pouze 1 rok, a to i v případě, že je to uvedeno záručních podmínkách výrobce. Dle ustanovení Nového občanského zákoníku § 2174 se nepřihlíží k smluvním ujednání, které omezuje práva z vadného plnění. K čemuž dochází právě v tomto případě. Na základě výše uvedeného požadují řádné vyřízení reklamace. Po celou dobu používání reklamovaného zařízení bylo zařízení používáno plně v souladu s návodem výrobce. Děkuji za přehodnocení vašeho prvotního zamítavého stanoviska.
Druhá reklamace byla vedena pod číslem ASRE21548000.

Na toto podání reklamace prodejce, kde byl výrobek zakoupen reagoval opět zamítnutím reklamace.
Výrobek kupuji jako celek a ne každou součást zvlášť. Z mého pohledu prodejce přebírá odpovědnost za celý výrobek jako celek a ne za jeho samostatné součásti. Výrobek je jako celek nefunkční.
Veškerou komunikaci s prodejcem je možno doložit.

Požaduji opravu výrobku nebo vrácení částky, za kterou byl výrobek zakoupen.

Jan Matoušek


Produkt

ELECTROLUX ERGORAPIDO EER7GREEN


Požadované řešení

Požaduji opravu výrobku nebo vrácení částky, za kterou byl výrobek zakoupen


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2021 12:46, před 4 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.7.2021 19:45, před 4 lety

dobrý den, mrzí mě jak na Vás záležitost působí a záležitost jsem v rámci oddělení péče o zákazníky prověřila a zjistila jsem, že vyjádření technika autorizovaného servisu je pro nás v tomto případě směrodatné. Zákazníka jsme informovali v tomto znění : dovolujeme si Vás oslovit v rámci Vaši reklamace ASRE21453022, kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako pozáruční opravu. Pozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 2621 Kč s DPH. Servisní vyjádření pod čarou.
V případě, že s cenovým návrhem na pozáruční opravu souhlasíte, dovolím si Vás požádat o zaslání Vašeho souhlasu nejpozději do 1 pracovního dne. Pokud byste v této lhůtě nereagoval, budeme to považovat jako nesouhlas s navrhovaným řešením a zařízení bude stáhnuto zpět z autorizovaného servisního střediska. V opačném případě, tedy odsouhlasení pozáruční opravy je nutné brát v potaz, že se nejedná o záruční reklamaci a tudíž se na tento případ nevztahuje zákonem stanovených 30 dnů.
Souhlas je závazný a nelze jej vzít zpět.
Na prvotní vyjádření se váže lhůta 1 pracovní den. Pokud již konverzace probíhá, lhůta se krátí na 24 hodin na každou odpověď z Vaši strany. Jestli-že neobdržíme vyjádření v požadované lhůtě, dojde k automatickému zamítnutí.
V případě souhlasu uhradíte částku až při vyzvednutí přístroje.
Vaše vyjádření a reakce zasílejte výhradně v odpovědi na tento email pro dořešení Vašeho případu v co nejkratší době.
Děkujeme.
________________________________________________
jedná se o výměnu
akumulátoru z důvodu vypršení
jeho 12-ti měsíční životnosti.


V tomto případě, se spotřebitel může obrátit na soudního znalce, který může tento rozpor vyvrátit. S přáním hezkého dne, Eva, péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.7.2021 20:53, před 4 lety


Jan Matoušek

Dobrý den, s Vaším vyjádřením nesouhlasím. Po celou dobu byl výrobek používám v souladu s návodem výrobce. Výrobek kupuji jako celek a ten je v tento moment nefunkční.
Podotýkám, že i na nabíjecí baterie, které jsou součástí a tvoří celek výrobku je záruka 24 měsíců a opakuji: Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou nabíjecí baterii je záruka 24 měsíců. Standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2. V našem případě se jedná o pokles kapacity více jak 50% (z 30 minut vysávání na 5 minut vysávání při plném nabití).
Žádám Vás o doložení protokolu o testování baterií podle kterého reklamace nebyla uznána.
A znovu žádám o přehodnocení stanoviska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2021 10:49, před 4 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Pokud jde o baterii, měla by její kapacita činit po 24 měsících alespoň 50 % z původní kapacity, jak je uvedeno již v našem prvním vyjádření v této věci. Je-li odůvodnění reklamace založeno na tom, že "věc nelze reklamovat, protože vypršela její 12 měsíční životnost", jedná se v podstatě o snížení zákonné záruční doby o polovinu (ze zákonných 24 měsíců). Tento postup není možný, a to i kdyby byl sjednán ve smlouvě. Zákonnou záruku totiž zásadně nelze dle § 2168 občanského zákoníku zkrátit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.7.2021 08:58, před 4 lety

Děkuji za Vaše vyjádření. Aktuálně jsem se obrátila na kolegy z odpovědného oddělení a celý případ s nimi konzultuji v rámci komunikace CCT14529072. Prosím Vás proto o strpení, jakmile obdržím potřebné informace, budu Vás v rámci e-mailu kontaktovat ohledně našeho stanoviska. S přáním hezkého dne, Eva, péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.7.2021 17:27, před 4 lety


Jan Matoušek

Dobrý den,

slibované vyjádření společnosti Alza, které bylo zasláno mailem:
Dobrý den,
kontaktuji Vás na základě Vaši reklamace ASRE21453022 . Váš případ jsem projednala s kolegy z reklamačního oddělení a zjistila jsem, že zde se nejedná o nefunkčnost nýbrž o sníženou kapacitu a to je přirozeným jevem při používání výrobku a závisí na mnoha aspektech jako je užívání, délka nabíjení, počet nabíjecích cyklů atp. Záruka na funkčnost je 24 měsíců avšak nikoliv na kapacitu.

To, že baterie nevydrží stejnou dobu jako při koupě je vlastnost dobíjecích přístrojů a jako fyzikální jev tomu nelze zamezit.

Na vyjádření, které jste obdržel tedy musíme trvat a v případě, že s tímto rozhodnutím nesouhlasíte, můžete se obrátit na soudního znalce, který může tento rozpor vyvrátit.

Mrzí mě to avšak řešení v rámci záruční doby není možná.

Přeji Vám pěkný zbytek dne.

Eva Rachmanová - Alza.cz
Customer Experience Specialist




S vyjádřením nesouhlasím. Výrobek kupuji jako celek a ten je momentálně nefunkční. Záruka je 24 měsíců na celek výrobku. Znovu Vás žádám o doložení protokolu o testování baterií podle kterého reklamace nebyla uznána. Tento dokument jste nedodali. A znovu opakuji výrobek byl používán v souladu s návodem výrobce.
Dle Vašeho vyjádření o nefunkčností a snížení kapacity baterie jak uvádíte je přirozený jev, avšak dle norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2 se má kapacita baterií po dvou letech snížit max o 50%. Což v tomto případě je více jak 50%ti procentní snížení kapacity baterií a proto není možné výrobek používat k jeho účelu a stává se jako celek nefunkční.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2021 17:51, před 4 lety

Z vyjádření společnosti podle našeho názoru plyne, že je v této věci konečné. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.