Společnost


ANTALON s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5154Poškozené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2014, před 10 lety

Hana Koželská

Znění stížnosti

Na iternetu jsem si vybrala dárek pro mou sestru - mixér Clatronic SMS 3190. Celkem za zboží, dopravu a balné 655Kč,-. Zaplatila jsem předem převodem z účtu a protože nebývám často doma k zastižení, nechala jsem si jej doručit Českou poštou, že si jej poté na přepážce vyzvednu. To jsem také učinila, balík dorazil ve standartní lhůtě doručení a při převzetí nejevil zvenčí žádné známky poškození. Poté jsem musela odcestovat pracovně mimo ČR, tak jsem balík pustila z hlavy. Po mém návratu cca za týden jsem jej otevřela, byl zabalený v papírové krabici a uvnitř byla ještě jedna originální krabice se zbožím (opět nic nenasvědčovalo jakémukoliv poškození). Z této zalepené krabice jsem vyndala zboží ještě s igelitového obalu. K mému překvapení jsem našla prasklou mixovací nádobu. Volala jsem tedy ihned po tomto zjištění na číslo uvedené ve faktuře, ovšem marně. Vytiskla jsem si a vyplnila tedy reklamační protokol na stránkách této firmy a po cca 14 dnech od převzetí jsem poslala zpět, ať zašlou nové nepoškozené zboží. Mixér jsem samozřejmě nepoužívala ani nezapínala. Za nějakou dobu se mi ozvali na mailovou adresu, že reklamaci přijali, ale zamítli a jsou nuceni mi zboží vrátit za 150Kč,- s tím, že jde o mechanickou vadu, na ty se záruka nevztahuje a toto nebylo nahlášeno neprodleně po převzetí zásilky. Na to jsem odepsala, že se mýlí, není přece mou chybou, když zboží nebylo doručeno v pořádku a tím pádem nebyla ani dodržena kupní smlouva. Dále, že na mé namítnutí vady po cca týdnu je nezbavuje odovědnosti za zboží a v případě nedodání zboží nového, nepoškozeného budu nucena odstoupit od této kupní smlouvy. Na to mi bylo odpovězeno, že si mám přečíst jejich reklamační podmínky, které jsou v souladu se zákonem a konzultované s ČOI. Zboží, které obdržím kurýrem bych si údajně měla překontrolovat a případně neprodleně nahlásit poškození – mechanické poškození (rozbití) a po uplynutí lhůty proto určené se zřetel na takovou reklamaci nebere.


Produkt

Mixér Clatronic SMS 3190, 4006160618037


Požadované řešení

Po tomto jednání nepoždaduji nic jiného než navrácení celé kupní ceny včetně poštovného a balného v hodnotě 655Kč,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2014 16:35, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Spotřebitel nemá za zákona povinnost provést kontrolu výrobku při převzetí a jakýkoli zjištěný rozpor může v této lhůtě reklamovat s tím, že důkaz opaku provádí prodávající. Kontrolu je možné pouze doporučit. Prodávající by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitel a tím a contrario vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Spotřebitel též může uplatnit právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2015 15:38, před 10 lety

Společnost ANTALON s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se k ní vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.