Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupil jsem 2 ks lístků na 17.07.2021 Kryštof místo konání Strážnice. Celkově jsem zaplatil částku 5966,-Kč. A ještě mi došel email, že mám zakoupené lístky na rok 2022. Při reklamaci jen emailem a stále dokola. Nedbají argumentace na datum konaného koncertu a to vůbec nemluvím o ceně lístků, kdy oficiálně jeden stojí 790,-Kč. Při opětovném napsání emailu mi došel rozpis ceny, kdy uvádí 2 letenky. Lidi já opravdu nevím co mám dělat. Když zakoupíte, ihned vám dojde email v češtině, když reklamujete máte smůlu. Jak můžu podat trestní oznámení a napsali mi, že peníze nevrací. Tato stránka u nás už měla být dávno zakázána. Vím, že jsem přišel o peníze, ale kolik lidí ještě nachytají. Nejde se připojit, sloučit škodu a podat trestní oznámení?
24980853 číslo objednávky lístků na koncert Kryštofa, Strážnice 2021
Prosím o navrácení peněz
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Pokud byly vstupenky nabízeny na koncert, který se měl konat v určité datum, a spotřebitel tyto vstupenky zakoupil, je nezbytné, aby se koncert konal v původně inzerovaném datu. Čas plnění je totiž jednou ze základních náležitostí smlouvy, kterou je možné změnit zásadně pouze dohodou stran, nikoliv jednostranným oznámením pořadatele. Pokud byl při nabízení vstupenky použit nepravdivý údaj o času konání koncertu, které bylo ve skutečnosti "od začátku" jiné, je uzavřená smlouva o koupi vstupenek neplatná, a to pro omyl spotřebitele o rozhodující okolnosti (§ 583 občanského zákoníku). Tuto neplatnost je nutné namítat.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/#/.
Výše uvedené platí za předpokladu, že se daný smluvní vztah řídí právním řádem ČR.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.