Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
opravdu bych ocenila Vaší pomoc s mým případem:
dne 22.4.2021 jsem si objednala u uvedeného prodejce Macbook Air 2017 na dobírku. V ten den mi volali s tím, že je zboží skladem a že si pro něj můžu přijet už další den. Když jsem přijela, oznámili mi na pokladně, že je zboží vyprodané. Musela jsem si na něj počkat dalších 5 dnů, aby mi ho odeslali na adresu (27.4.2021). Pak mi ještě přišlo poškozené zboží, na kterém nebylo možné se přihlásit po uzamčení počítače. Musela jsem ho vždy vypnout celý a až poté jsem se mohla přihlásit. Nakonec jsem ho dne 29.4.2021 vrátila, protože i kvalita notebooku byla zvláštní a nekvalitní. Zapomněla jsem se však z systému odhlásit a dne 14.5. mi píše paní z reklamací "Ve věci vrácení zboží byla stanovena srážka 1200,- v rámci nákladů nutných na vynaložení na uvedení zařízení do původního stavu." Opravdu mě zajímalo za co přesně byla částka stanovena, jelikož odhlásit se ze systému postačí kliknout na 2 tlačítka, ale dobrá, i tak jsem požádala o více info, který jsem s paní řešila od 3.6. a 10.6. jsme se shodly, že mi pošle vyčíslení nákladů, který mi doteď (8.7.) neposlala.
Moc Vás prosím, peníze mi ještě od té doby nevrátili, mám počkat další měsíc než mi vyčíslení pošlou? Předem děkuji za veškerou pomoc.
S pozdravem
Monika V.
Apple MacBook Air 8/128 GB (MQD32ZE/A)
Chtěla bych nejraději dostat celou částku za nákup zpět. Za způsob jednání, za čekací dobu a "ztrátu" mého času. Popřípadě alespoň nižší částku za "uvedení zboží zpět do původního stavu".
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Neodhlášení ze systému by podle našeho názoru nemělo zapříčinit snížení hodnoty zboží o takto vysokou částku. Ohledně výše částky, kterou si může společnost naúčtovat jako náhradu za snížení hodnoty zboží, platí, že musí odpovídat skutečnému poškození, které spotřebitel na věci způsobil. Správné ohodnocení škody je otázkou skutkovou, nikoliv právní. V případě, kdy by se spotřebitel rozhodl snížení rozporovat, musel by se pravděpodobně obrátit na znalce v oboru, který by mohl částku, o níž byla hodnota snížena, vyvrátit nebo potvrdit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.