Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Děda měl smlouvu na pevnou linku. V prosinci minulého roku zemřel. Pevnou linku od té doby využívá jen babička, a řádně se ta služba platí. Jednou, někdy na jaře snad, byl problém s telefonem a bylo nám řečeno, že ho nemohou opravit nebo poslat nový, protože je psaný na dědu. V té době ještě nebylo ukončené dědické řízení a že to budeme chtít převést na babičku. S telefonem po mém zjištění nakonec nic nebylo, tak jsme to nechaly být. Minulý týden přišla babička s tím, že po ni chtějí úmrtní list. Nemáme tiskárnu a tak jsem dokument jen vyfotila a poslala na email. Následující den přišel email, že služba je na náš požadavek zrušená a telefon byl od té doby nedostupný (2.7.). Psala jsem email, že proč to ruší, že to babička rušit nechtěla, že to chtěla převést. Pak jim volala sestra s tím, že se ozvou, jestli to jde ještě vrátit zpátky. A že pro převedení služby je potřeba čestné prohlášení, které posílají. Ale babičce žádné nepřišlo. Včera volali sestře, že to vrátit nelze a že si může službu udělat novou, novou smlouvu, ale za 298 Kč, původní částka je menší. Tak by mě zajímalo jak mohou ukončit smlouvu bez ukončení. Jen ze dne na den odpojili telefon a řekli, že to ukončují, aniž by to někdo chtěl. A písemné vyjádření ji taky nepřišlo. Nevěděla co se děje, že telefon nefunguje. Tohle si snad nemohou dovolovat. Navíc, je červenec, to budou od úmrtí ty částky vracet? Za celý půlrok, pochybuju.
Podle mě to ukončili schválně aby platila vyšší cenu s novou smlouvou. Ale to podle svých důvodů v podmínkách sami ukončit nemohou..
Pevná linka NT
Přepsání na babičku za stávajících podmínek nebo vrácení peněz od prosince a přejdeme jinam.
|
Tweet |
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Nordic Telecom s.r.o. smlouva zaniká smrtí účastníka, tedy toho, kdo uzavíral se společnost smlouvu za účelem užívání služeb. Poskytování telekomunikačních služeb je navíc závazkem osobní povahy a neujednají-li si strany jinak, zaniká tento závazek smrtí jedné ze smluvních stran (to vyplývá jak ze stanoviska Veřejného ochránce práv, tak ze stanoviska Českého telekomunikačního úřadu).
Strany se mohou dohodnout na tom, že smrt jedné ze stran nezpůsobí zánik závazku, ale že namísto zemřelého dlužníka (= spotřebitele) nastupuje dlužník nový. Jde však o změnu v osobě dlužníka, která není vynutitelná a věřitel (= poskytovatel služeb) s ní musí souhlasit. Závazek osobní povahy nepřechází bez dalšího na dědice a je opět třeba, aby se na takovém postupu (tj. na přechodu práv a povinností plynoucích ze závazku osobní povahy na dědice) strany dohodly, chtějí-li ho aplikovat.
Spotřebitel se v případě, že věc nebude vyřešena smírně, může obrátit na Český telekomunikační úřad.
Poprosíme o identifikaci Zákaznického účtu či služby abychom se mohli k případu vyjádřit. Obecně platí, že v případě převodu služby po úmrtí je potřeba vyplnit uváděné dokumenty a pak je možné službu převést. Pokud naše společnost neměla o záměru převodu služby informaci, postupovala na základě úmrtního listu a služba byla ukončena dle provozu na ní. Prosíme o doplnění údajů a uděláme maximum k vyřešení situace.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.