Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 29.6.2018 jsem podepsala ve svém domě zástupci firmy KTST s.r.o. smlouvu na energetickou soutěž. Vybrali společnost Maximenergy. Ta začátkem prosince navýšila ceny plynu a elektřiny a sdělila mi, že mám právo bez udání důvodu a finanční sankce odstoupit od smlouvy. To jsem udělala a zároveň jsem vypověděla smlouvu energetické kanceláří. Odpověděli, že ke dni 11.12.2018 je daná objednávka stornována bezplatně do dalších kol. A dnes 8.7.2021 mi přišla pokuta 5000kč za porušení povinnosti vyplívající z uzavřené objednávky.
Zrušení pokuty
|
Tweet |
Ohledně smluvní pokuty uvádíme, že je-li ujednání o smluvní pokutě obsažené pouze v obchodních podmínkách, je neúčinné (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru, a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou.
V případě nevyřešení sporu smírnou cestou se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž je orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů mezi dodavateli energii a spotřebiteli. V případě další právní konzultace se lze obrátit i na naši poradnu na čísle 299 149 009, kde bude spotřebiteli v případě potřeby poskytnut bezplatný právní servis.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.