Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.11.2014 jsem si objednala 10 balení sušených jablečných křížal za 300 Kč ((1 balení mělo být navíc zdarma). Po objednání přišel obvyklý mail s č.účtu - 512 968 003/4000 a s oznámením, že zásilka odejde okamžitě po připsání na účet. Nic se ale nedělo, tak jsem napsala urgenční e-mail, na který nikdo neodpověděl. Na stránkách měli uvedené číslo -466 566 950, na které jsem zavolala, ale byl tam jen záznamník. Tak jsem napsala ještě jeden e-mail, ale opět žádná odpověď. Když jsem dne znova chtěla navštívit jejich stránku, stále mi to hlásí, že stránku nelze zobrazit, takže ji asi zrušili. Je mi jasné, že křížaly už neuvidím, tak jsem hledala možnost, kam bych se mohla obrátit a varovat ostatní zájemce. Měla jsem na objednávce var.symbol 1267, takže zřejmě nalákali 1267 lidí, což jim zajistilo celkem slušný výdělek. Nechci jim křivdit, ale to zrušení stránky mě v tom ujistilo. Ještě se mi to nestalo, stále o tom slyším, ale vypadali tak věrohodně a nejednalo se o velkou částku, tak má bdělost byla oslabená. Možná jsem se obrátila na nevhodné stránky, v tom případě se omlouvám.
Sušené křížaly
Požaduji zboží nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Internetové stránky podnikatele jsou nedostupné, nelze tedy zjistit jeho identifikační údaje.
Pohled ze soukromoprávní hlediska je následující. Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající má nyní povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučejeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou. V tomto případě ale možná nebude spotřebiteli ani známa adresa, kde svůj nárok může uplatnit.
Je-li poškozených více a subjekt neměl v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.