Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před koncem dvouleté záruční lhůty jsem reklamovala turistické boty, u nichž se potrhaly švy všitého dílu v místě ohybu nohy v nártu (vnější i vnitřní) na obou botách. Reklamace mi byla zamítnuta s tvrzením, že "...bylo zjištěno, že u tohoto zboží se nejedná o výrobní vadu či sníženou kvalitu materiálu. Zboží vykazuje známky mechanického poškození. Tímto je pro nás reklamace vyřízena." Pro mě rozhodně vyřízena není. Nekvalitní nitě na turistických botách, které nevydrží ani dva roky používání (nijak zvlášť intenzivního), považuji za jasnou vadu výrobku. Telefonovala jsem na reklamační linku výrobce, kde mi bylo řečeno, že z jejich strany je věc uzavřena, nechť případně postupuji jinými cestami. Proto tak činím. Jsem přesvědčena, že podobným způsobem by se mohl z plnění reklamace "vylhat" leckdo a rozhodně tento postup nepovažuji za seriózní. Nepřipadá mi nic zvláštního na tom, že boty po necelých dvou letech používání vykazují určité známky mechanického poškození, ale nitě by snad praskat neměly. Při pohledu na podrážku obuvi je zřejmé, že není nikterak nadměrně opotřebená. Boty byly navíc během roku běžně střídány s jinou obuví.
zimní boty Salomon Evasion 2 mid ltr gtx
POžadovala jsem vrácení peněz. Za dostatečnou variantu bych nicméně považovala i opravu (přešití) potrhaných míst. Jinou variantu řešení však prodejce nenabídl.
|
Tweet |
Zakoupí-li spotřebitel obuv a v zákonné 24 měsíční době se na ní objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může ji reklamovat. Spotřebitel tedy nemůže uplatnit práva z vad, které sám způsobil (mechanické poškození). Prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci. Je tedy nutné pro případ zamítnuté reklamace, aby se znalec v posudku vyjádřil k existenci a povaze vady a prokázal, že obuv má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování obuvi.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes webové stránky www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.