Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
23.6.2021 jsem u společnosti AAA auto koupil vůz BMW řady 5 za 290 000 Kč. 23.6.2021 po najetí cca 4500 km od koupi auto zůstalo stát nepojizdné.bylo odtaženo do servisu a tam zjištěno ž malé i velké turbo jsou zničená a nefunkční a to ,zavřela se .Reklamoval jsem to u společnosti AAA auto a moje reklama Ce byla zamítnutá ze jsem byl se stavem vozu seznámen. V protokolu je napsané zvýšená hlučnost turba ,Nadměrně opotrebene turbodmychadlo doporučujeme kontrolu případně výměnu.pri podepisování jsem si toho nevšiml a nikdo mě s tímto stavem neseznamil. Při koupi vozu a projiždce jsem nespatril nějaký problém na motoru či turbodmychadle.povazu ji to za skrytou vadu ale společnost AAA auto tvrdí opak.jak mam dále postupovat.dekuji Melich
BMW 535 d,rok 2011
Jste schopni posoudit zda podle občanského zákona se jedná o skrytou vadu.podle mého názoru ano.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Melichu,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel (jak sám uvádíte) předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.