Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
K prodeji došlo ve stánku v prostorách obchodního centra. Prodejkyně syna procházejícího kolem sama oslovila, ptala se na osobní věci, tvrdila, že jde o anketu a on může vyhrát parfémy - dárky pro rodinu. Syn odpověděl na pár jednoduchých otázek, vyhrál a získal balíček parfémů. že jde o prodej, zjistil až v poslední chvíli, když dostal už dárkovou tašku se zbožím do ruky. Bohužel se nechal k prodeji přesvědčit a utratil všechny své peníze. Prodej měl všechny znaky manipulace - lichocení, časová tíseň, nepravdivé info. Navíc syn je nezletilý.
Lze od prodeje odstoupit a žádat vrácení peněz?
Děkuji, ZT
Parfémy
Vrácení zboží výměnou za vracení peněz.
|
Tweet |
Stánkový prodej je prodejem mimo obchodní prostory společnosti (nejde-li kupř. o veletrh atp.). Z toho důvodu má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od uzavření této smlouvy a to bez udání důvodu. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit zásadně do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Jednání popsané ve stížnosti by mohlo naplnit znaky agresivní obchodní praktiky ve smyslu písm. h) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Za agresivní obchodní praktiku je vždy považováno, pokud prodávající vytváří klamný dojem, že spotřebitel vyhrál nebo vyhraje, ačkoli ve skutečnosti žádná taková cena ani obdobná výhra neexistuje nebo pro získání ceny nebo jiné obdobné výhry musí spotřebitel vynaložit finanční prostředky nebo mu vznikají výdaje.
Z obsahu stížnosti nám plyne, že i v případě, kdy by se o agresivní obchodní praktiku nejednalo, by se stále mohlo jednat minimálně o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona o ochraně spotřebitele. Jako nekalou obchodní praktiku lze kvalifikovat jednání, které je rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele. Je-li nekalá praktika namířena vůči členovi určité jednoznačně vymezitelné skupiny spotřebitelů, kteří jsou z důvodu například věku nebo důvěřivosti zvlášť zranitelní, posuzuje se nekalost praktiky optikou průměrného člena této skupiny (tzn. optikou průměrného nezletilého). Při podezření na nekalou obchodní praktiku, resp. agresivní obchodní praktiku, lze podat podnět na Českou obchodní inspekci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.