Společnost


SHOP TRADING s.r.o.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#51604Částečné neuznání reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.07.2021, před 4 lety

Věra Maršálková

Znění stížnosti

Dobrý den,
na internetových stránkách dvorsky.cz jsem si objednala dle jejich nabídky set spotřebičů (indukční deska s pečící troubou). v jejich nabídce byl tento set spotřebičů za jednotnou cenu 17 285,- Kč + recyklační poplatek ve výši 85,- Kč. Po objednání setu jsem obdržela potvrzení objednávky, kterou jsem řádně zaplatila a následně mi byl set doručen. Avšak na faktuře již nebyl set spotřebičů, ale byly zde uvedeny oba spotřebiče samostatně s nějak rozdělenou cenou na dvě části. Toto se mnou nikdo nekonzultoval. Nicméně příliš jsem tomu nevěnovala pozornost, protože výrobky přišli se zpožděním a domluvený řemeslník na jejich instalaci již doslova čekal za dveřmi. Protože se v průběhu provozu projevila opakovaná závada, kterou autorizovaný servis nebyl schopen ani po opakované návštěvě opravit, rozhodla jsem se pro odstoupení od kupní smlouvy. Firma Dvorsky.cz přijala tento fakt s tím, že nebyla ochotna přijmout zpět celý zakoupený set, ale jen porouchanou indukční desku. Domnívám se ale, že jsem objednala a zaplatila set v jednotné ceně. Tím byla fakticky uzavřena kupní smlouva a měla bych mít tedy nárok na vrácení celé kupní ceny za celý set spotřebičů.
I přes velkou snahu a četnou mailovou komunikaci s prodávajícím jsem ale nebyla úspěšná. Firma stále opakuje, že nemám nárok vrátit celý set, ale jen porouchanou indukční desku, a to z důvodu, že protokol na neopravitelnost byl vystaven autorizovaným servisem pouze na indukční desku.
Proto prosím o Vaše laskavé posouzení této zaležitost a případnou pomoc.
Přeji hezký den. Věra Maršálková


Požadované řešení

Vrácení celé kupní ceny za zakoupený set.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2021 15:59, před 4 lety

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Máme za to, že pokud je set možné plně využívat bez jakýchkoli obtíží i bez dané poruchové věci (tzn. ostatním věcem setu nepřítomnost poruchové věci nebrání v jejich řádném užívání a zároveň to není problém z estetického hlediska) spotřebitelka nemůže odstoupit od celé smlouvy. Může odstoupit pouze v té části, která se týká té věci, na které se opakovaně vyskytuje vada.

Pokud by ale šlo o set, který by na sebe byl jak funkčně, tak esteticky "navázaný", tak by bylo možné odstoupit od celé smlouvy i když by opakující se vadu měla pouze jedna z věcí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.7.2021 18:38, před 4 lety

Dobrý den,
řešení reklamace se vztahovalo na výrobek v podobě indukční deska Amica DI 6411SBB, který lze používat samostatně a není tedy vázán na obsluhu jiným zařízeným z uzavřené kupní smlouvy. Zboží je stále aktuální a lze samostatně zakoupit: https://www.onlineshop.cz/indukcni-varne-desky/indukcni-deska-amica-di-6411sbb-581771P.html. Zákazníkem bylo vyžadováno řešení reklamace v podobě odstoupení od kupní smlouvy. Na toto řešení bylo z naší strany přistoupeno a zákazníkovi bez zbytečného odkladu zpracováno. Dále byl upozorněn, aby na své náklady neodesílal zboží, které nebylo předmětem reklamačního řízení a nevznikly tak zbytečné vícenáklady.
S pozdravem
DVORSKY.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.7.2021 10:01, před 4 lety


Věra Maršálková

Dobrý den,
vzhledem ke špatné zkušenosti již nechci znovu koupit stejnou indukční desku od stejné společnosti. S plánovanou deskou, kterou chci instalovat, není současná trouba kompatibilní a nevyhovuje ani z estetického hlediska. Proto budu stále požadovat vrácení i zbylé části zakoupeného setu, tedy výše zmiňované trouby. Dle rady D- tesu se proto obrátím na ČOI.
Za pomoc a radu D-testu děkuji a přeji hezký den. Věra Maršálková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2021 15:05, před 4 lety

Děkujeme stranám za součinnost. S ohledem na jejich vyjádření stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.