Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 15.5.2021 jsme v AAA AUTO koupili VW Tiguan SPZ 1UF1134 za necelých 200 000,-Kč. Po dvou týdnech a ujetí 198km začala svítit kontrolka vody v chladícím systému a následně se pod autem opakovaně objevily skvrny chladící kapaliny cca 20cm v průměru. Auto jsme přestali používat a obrátili jsme se ihned na prodávajícího, tam nám bylo sděleno, že musíme nechat vystavit kalkulaci opravy a pak teprve mohou sepsat reklamaci. Kalkulaci jsme nechali vystavit v místním servisu. Mechanik nám sdělil, že je prasklá hlava a opravu náčelník na 58 605,-Kč. Dne 13.6.2021 jsme toto předložili v AAA AUTO České Budějovice kde jsme auto koupili. Bylo nám sděleno, že jsme auto téměř nepoužívali a nebude problém se nějak domluvit. Výsledek je, že reklamaci zamítli s vyjádřením, že jsme byli seznámeni se stavem vozu a předmětem reklamace nejsou vady, za které prodávající odpovídá. Chápeme, že jsme koupili ojetý vůz a vše asi nebude stoprocentní, ale podle toho jak se prodávající prezentuje jsme předpokládali, že kupujeme auto plně funkční a bude nám nějakou dobu bez problémů sloužit. Samozřejmě, že se může něco takového stát, ale předpokládáme, že se prodávající zachová solidně a uzná že šlo o skrytou vadu. Na žádnou takovouto závadu jsme samozřejmě upozorněni nebyli. Auto nám již skoro dva měsíce stojí před domem, rozhodli jsme se ho dát opravit, protože ho nutně potřebujeme. Je ještě možné nějakým způsobem požadovat uhrazení opravy po prodávajícím? Děkujeme.
Úhrada opravy vozidla.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Camrdová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková,
rádi bychom se vyjádřili, samozřejmě nejlépe kladně, ale do dnešního dne se nám bohužel nikdo z Vašich kolegů neozval.
Prosím o urgenci.
Děkuji.
Jana Camrdova
Vážená paní Camrdová,
Vaši věc jsem urgovala a věřím, že nyní je již vše v pořádku dořešeno. Děkuji, že jste využila tohoto fóra k řešení své stížnosti a věřím, že záležitost byla uzavřena k oboustranné spokojenosti
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
po urgencích jsme dostali od AAA AUTO kompenzaci, bohužel částka pokryla sotva čtvrtinu ceny opravy,ale jsme rádi, že alespoň něco. Děkujeme dTestu za pomoc v této záležitosti, jinak bychom asi nedostali nic.
Děkuji
Jana Camrdová
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za součinnost a stížnost tímto uzavíráme.