Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#51618Neuznaná reklamace - obal na mobil

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2021, před 4 lety

Petr Grochol

Znění stížnosti

Dobrý den,
před necelými 5 měsíci jsem zakoupila u spol. ochranný kryt FIXED Story na mobil iPhone 11 Pro.
Během používání krytu se z něj začala loupat barva na dvou místech. U nabíjecího konektoru a v levém horním rohu. Telefon nikde nespadl, kryt kromě loupání barvy není nijak poškozen.

Kryt jsem reklamoval. Reklamace byla společností zamítnuta - důvod mechanické poškození a poškozeno nevhodným zacházením.

Jsem přesvědčen, že jsem s telefonem zacházel zcela normálně.


Produkt

Kryt na mobil FIXED Story pro Apple iPhone 11 Pro červený


Požadované řešení

výměna nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.7.2021 10:47, před 4 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.7.2021 19:29, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji, že jste se na nás obrátil. V první řadě se Vám moc omlouvám za uvedenou situaci, mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojen. Bohužel pod daným číslem reklamace neevidujeme žádný záznam. Mohla bych Vás požádat o kontrolu a případné upřesnění? Následně celou záležitost ráda blíže prověřím.

Předem děkuji za spolupráci a přeji Vám pěkný zbytek dne, Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.7.2021 19:51, před 4 lety


Petr Grochol

Dobrý den,
číslo reklamace je ASRE21630866. Číslo objednávky pak 434855624.

Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.7.2021 11:09, před 4 lety

Dobrý den, po opětovném posouzení případu byla reklamace vyřízena řádným způsobem a z naší strany nedošlo k pochybení. V rámci prozákaznického řešení jsme zákazníkovi nabídli v případě zadání nové reklamace odstoupení od kupní smlouvy, případně výměnu za nový kus. Věřím proto, že celou záležitost dořešíme ke spokojenosti zákazníka. Marek, Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2021 12:27, před 4 lety

Děkujeme stranám za součinnost. Prosíme spotřebitele o potvrzení výše uvedené informace a o případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.7.2021 19:01, před 4 lety


Petr Grochol

Hodnocení:

Komentář: Děkuji za pomoc. Prodejce mu vrátil peníze.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
16.7.2021 15:02, před 4 lety

Děkujeme stranám za součinnost a stížnost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.