Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
před necelými 5 měsíci jsem zakoupila u spol. ochranný kryt FIXED Story na mobil iPhone 11 Pro.
Během používání krytu se z něj začala loupat barva na dvou místech. U nabíjecího konektoru a v levém horním rohu. Telefon nikde nespadl, kryt kromě loupání barvy není nijak poškozen.
Kryt jsem reklamoval. Reklamace byla společností zamítnuta - důvod mechanické poškození a poškozeno nevhodným zacházením.
Jsem přesvědčen, že jsem s telefonem zacházel zcela normálně.
Kryt na mobil FIXED Story pro Apple iPhone 11 Pro červený
výměna nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji, že jste se na nás obrátil. V první řadě se Vám moc omlouvám za uvedenou situaci, mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojen. Bohužel pod daným číslem reklamace neevidujeme žádný záznam. Mohla bych Vás požádat o kontrolu a případné upřesnění? Následně celou záležitost ráda blíže prověřím.
Předem děkuji za spolupráci a přeji Vám pěkný zbytek dne, Dita, péče o zákazníky
Dobrý den,
číslo reklamace je ASRE21630866. Číslo objednávky pak 434855624.
Děkuji.
Dobrý den, po opětovném posouzení případu byla reklamace vyřízena řádným způsobem a z naší strany nedošlo k pochybení. V rámci prozákaznického řešení jsme zákazníkovi nabídli v případě zadání nové reklamace odstoupení od kupní smlouvy, případně výměnu za nový kus. Věřím proto, že celou záležitost dořešíme ke spokojenosti zákazníka. Marek, Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za součinnost. Prosíme spotřebitele o potvrzení výše uvedené informace a o případné uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za pomoc. Prodejce mu vrátil peníze.
Děkujeme stranám za součinnost a stížnost tímto uzavíráme.