Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Minulý týden jsem si objednala pro svá zvířátka jídlo u spokojenypes.cz,,,a vybrala jsem si aby mi balík přivezla kurýrní služba PPL z Ostravy, jsem 17 let PID, špatně chodím o 2 berlich, bylo mi 66 let, tudíž své nákupy dělám přes internet. Ve středu mi MĚL být doručen tento balík, ale PPL mi neposlali ani cca hodinu dodání, ani mi nepřišla od nich SMS, kdy cca balík doručí,, celý den jsem čekala marně. Druhý den mi přišel od ppl email, že jsem nebyla doma, že ani zvonek nemám, že se na mě kurýr nemohl dozvonit a že já si mám sama přijet do Bílovce pro můj balík. IHNED jsem společnosti PPL volala, že já jsem, bohužel, celé dny doma, jsem těžce invalidní 3.stupeň a neteř mi nafotila náš domovní FUNGUJÍCÍ zvonek a tohle foto jsme se stížnosti zaslaly na PPL. Dnes mi od nich přišla odpověď, že kurýr se na mě zvonil,, což si protiřečí,, původně mi bylo řečeno, že ZVONEK VŮBEC nemám,, a že mou stížnost NELZE VYŘEŠIT, prosila jsem totiž toho pána se kterým jsem mluvila, jestli by byl tak hodný, že já auto nemám, ziju sama a jsem těžce invalidní,, aby mi balík opravdu dorucili. Před chvílí mi od PPL přišel email,, že mi nelze vyhovět. Takové sprosté chování jsem ještě nezažila!!! Kuryrovi se zřejmě k nám nechtělo zajíždět a snazší bylo balík odvézt někam do Bílovce!!! Proto na službu PPL podávám tuto stížnost,, a jak jsem se dozvěděla, nejsem jediná.
Ne doručený Balík
Žádala jsem o doručení svého balíku, přepravce mi dnes poslal email, že mi nemůžou vyhovět!!! Již nikdy službu PPL nechci ani vidět!!!
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Místo plnění je podstatnou náležitostí obsahu smluvního závazku. Změnit obsah smluvního závazku je možné zásadně jen tehdy, pokud se na tom strany dohodnou. Pokud dojde k jednostranné změně obsahu závazku (tj. ke změně práv a povinností), aniž s ní spotřebitel vysloví souhlas, není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Podnikatel má tedy povinnost plnit do původně smluveného místa.
Pokud by si strany sjednaly možnost jednostranné změny obsahu závazku ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, zásadně není takové ujednání s ohledem na § 1814 písm. g) a § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vůči spotřebiteli účinné.
Společnost má podle našeho názoru povinnost plnit na původně sjednaném místě, popř. na místě novém, pokud se na tom strany dohodly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.