Společnost


Flydubai

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51644Nevrácené peníze za letenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2021, před 3 lety

Kristyna Madajova

Znění stížnosti

Dne 28.5.2021 jsem provedla platbu přímo u letecké společnosti Flydubai a zakoupila jsem letenky z Prahy do Male s přestupem v Dubaji. Cestovat jsme měli s touto letecnou společností Flydubai v datu 29.7- 12.8.2021. Dne 3.6.2021 mi přišla emailová zpráva, že náš let je zrušen. Společnost neuvedla žádný důvod, proč let zrušila. Společnost nabídla voucher. Kontaktoval jsem společnost několikrát pomocí emailu, která bohužel do teď neodpověděla. Voucher nemohu využít, neboť si nemohu kvůli dovolené v práci domluvit termín za 4 měsíce, který společnost nabízí. Dožadovala jsem se vrácení celé částk za letenky 29 240 Kč. Po kontaktování zákaznické linky společnosti mi přišla automatická zpráva, že do 27 dnů dostanu odpověď. Po přečtení recenzí, jak společnost reaguje a jak se staví k vrácení peněz jsem se rozhodla napsat svou stížnost zde a doufám, že úspěšně se mi mé investované peníze vrátí, neboť společnost vůbec nekomunikuje.


Produkt

Zpáteční let Praha- Male


Požadované řešení

Dožaduji se vrácení celé částky za zakoupené letenky od letecké společnosti Flydubai.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2021 15:38, před 3 lety

Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení"). Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby
- daný let začínal na letišti na území členského státu
- nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končil na letišti na území členského státu a zároveň byl operován evropskou aerolinkou.

V řešené věci je Nařízení aplikovatelné pouze na zrušený let z Prahy do Dubaje. Na zpáteční let z Dubaje do Prahy se nepoužije. S tímto výkladem přišel ve věci C-173/07 Soudní dvůr EU (přímo uvedl, že Nařízení "se nepoužije na případ zpáteční cesty, kdy cestující, kteří původně odletěli z letiště umístěného na území členského státu, na které se vztahují ustanovení Smlouvy, se vrátí na toto letiště letadlem, které odletělo z letiště umístěného ve třetí zemi. Okolnost, že let tam i let zpáteční jsou rezervovány současně, nemá vliv na výklad tohoto ustanovení." ). Odškodnění za zrušený let z Dubaje do země EU se bude řídit právními předpisy místa odletu (Dubaj).

Dle Nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.

Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2021 15:25, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.