Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
#51311 Nevyřízená reklamace
Stanovisko k reakci společnosti
Firma se mnou spojila e-mailem, ve kterém mi nabídla finanční kompenzaci, což hodnotím kladně, ale dále uvedla, že mi vzhledem k tomu, že jsem neměla sjednanou montáž, tak se reklamace řeší dodáním náhradních dílů a v rámci reklamace mi montáž nemohou zařídit.
Firma u komod Lima 4014-03 dodává smontovaný korpus komody, zákazník si pouze přišroubuje dveře, úchytky a namontuje osvětlení, což je patrné i z montážního návodu uvedeného na internetových stránkách firmy. Reklamované poškození se týkalo dílů, které byly součástí smontovaného korpusu a polic. Postup firmy v rámci reklamace není správný. V rámci reklamace měly být dodány nové police a provedena oprava smontovaného korpusu komody.
Opravu korpusu si provedu na své náklady, už nehodlám dále ztrácet čas dohadováním.
x
|
Tweet |
Reklamuje-li spotřebitel věc, u níž je vadná "pouze" její část, nemá prodávající povinnost (v rámci uznané reklamace) dodávat spotřebiteli celou novou věc bez vad. Naopak dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku postačuje, dodá-li prodávající spotřebiteli bez vad "pouze" onu část věci, která byla shledána v reklamačním řízení jako vadná.
To ovšem neznamená, že prodávající nemusí dodanou součást věci zapracovat do věci jako jednoho komplexního celku. Jinými slovy, prodávající má povinnost věc smontovat, byla-li před reklamací smontovaná a došlo-li k demontáži jenom proto, že jedna z části již smontované věci byla vadná.
Nárok na výměnu části věci znamená, že daná část věci musí být (je-li to funkčně a technicky možné) od zbytku věci oddělena, vyměněna, a k věci připojena zpět. Všechny tyto úkony provádí bezplatně prodávající. Neučiní-li tak, nevyřídil reklamaci řádně a spotřebitel má nárok na odstoupení od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy.
V této konkrétní situaci ovšem spotřebiteli doporučujeme spíše požadovat proplacení nákladů, které spotřebitel vynaložil k uvedené věci do bezvadného a především kompletního stavu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.