Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měla jsem zakoupené vstupenky na únor 2021 do divadla Palace v Praze na hru "Dva nahatý chlapi",žel vstupenky jsem zakoupila přes společnost Ticket art.
Už v prosinci se vědělo, že se představení neodehraje proto jsem žádala Ticket art o vrácení peněz. Jednalo se o 2 vstupenky, každá v hodnotě 499,- Kč. Bylo mi odpovězeno, že peníze nevrací, ale mám si na jejich stránkách vytisknout voucher a pak si na něj vybrat jakékoli jiné představení.
Udělala jsem to a do mailu mi přišly vouchery platné do 31.10.2022, to mě uklidnilo, že si můžu v klidu vybrat představení, mám čas rok a půl.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem se minulý týden podívala na společnost Ticket art a ona už neexistuje. Žádný kontakt na ně, ani mail, ani telefon. Pouze nějaké vyjádření místo jejich webových stránek, že se dostali do potíží, pod tím je podepsaná Renata Štupáková, jednatelka.
č.voucherů: 5124517445, 4321894866
Chtěla bych vrátit peníze za vouchery, které nemohu využít.
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena. Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující.
Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 30. září 2021, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. prosince 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že:
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 30. září 2021
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Poukaz musí pořadatel vydat měsíc od žádosti spotřebitele. Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2022. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2022. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2022. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného. Pokud poukaz není minimálně v této hodnotě, má spotřebitel právo na to, aby mu byl vystaven náhradní poukaz ve správné výši.
Dále spotřebitele upozorňujeme na skutečnost, že společnost podala návrh na tzv. mimořádné moratorium.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.