Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám zakoupenou vstupenku na pražský koncert Goran Bregovic & Wedding and Funeral Band, který se měl původně uskutečnit 1. 6. 2020. V březnu loňského roku byla akce přeložena na 18. 1. 2021, ovšem ani v náhradním termínu se koncert neuskutečnil. Dne 6. 1. 2021 TicektLIVE oznámil zrušení koncertu s tím, že o refundaci bude BRZY informovat.
Nyní, půl roku od zrušeného koncertu, TicketLIVE stále nevydal žádné vyjádření. Na mé dotazy ohledně refundace (posílala jsem email 1. února a následně 14. května) mi zareagovali, že intenzivně situaci řeší s pořadatelem. K žádnému výsledku však očividně nedošli...
Poslední zprávu jsem TicketLIVE posílala 14. června 2021 opět s dotazem, kdy mají v plánu informovat o refundacích. Zároveň jsem, v případě, že by detailnější informace stále nebyly k dispozici, žádala o navrácení vstupného. Tato poslední zpráva zůstala dodnes bez odpovědi a jak jsem zmínila, ke koncertu stále nebylo vydáno žádné vyjádření ohledně refundací.
vstupenka na zrušený pražský koncert Goran Bregovic & Wedding and Funeral Band, 1. 6. 2020 –> 18. 1. 2021
vrácení peněz v plné výši vstupného (1490 Kč)
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena. Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující.
Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 30. září 2021, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. prosince 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že:
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 30. září 2021
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Poukaz musí pořadatel vydat měsíc od žádosti spotřebitele. Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2022. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2022. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2022. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného. Pokud poukaz není minimálně v této hodnotě, má spotřebitel právo na to, aby mu byl vystaven náhradní poukaz ve správné výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
v tuto chvíli čekáme, až nám pořadatel poskytne peníze k vyplácení pohledávek. Konkrétní termín Vám sdělit nemůžeme, jelikož ten zná pouze pořadatel. Kdyby se cokoliv změnilo, budeme samozřejmě klienty informovat emailem, případně na naších stránkách.
Dobrý den,
v tuto chvíli čekáme, až nám pořadatel poskytne peníze k vyplácení pohledávek. Konkrétní termín Vám sdělit nemůžeme, jelikož ten zná pouze pořadatel. Kdyby se cokoliv změnilo, budeme samozřejmě klienty informovat emailem, případně na naších stránkách.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
TicketLive za zrušený koncert stále nevrátil peníze ani nenabídl jinou formu refundace. Od zrušení přesunutého termínu akce (6. 1.) uplynulo téměř osm měsíců. Jaké jsou nyní moje možnosti, abych dostala vstupné zpátky? Děkuji.
Dle § 5 odst. 2 písm. a) zákona č. 247/2020 Sb., (viz např. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-247), ochranná doba končí, jestliže pořadatel nevydal zákazníkovi poukaz do 1 měsíce od jeho žádosti. Pokud k tomuto došlo a skončila ochranná doba, má zákazník nárok na peněžní prostředky.
Pokud podnikatel neposkytl do této chvíle spotřebiteli voucher na náhradní kulturní akci i přes žádost spotřebitele, a ani mu následně nevrátil po skončení ochranné doby peněžní prostředky, nezávazně spotřebiteli doporučujeme obrátit se na advokáta (https://www.dtest.cz/advokati) a celou věc řešit prostřednictvím civilního soudu, neboť smírné řešení nevedlo prozatím k žádnému výsledku a nelze tímto způsobem pouze odsouvat uspokojení nároků spotřebitele.
Stížnost z tohoto důvodu přeřazujeme naposledy na společnost, aby měla možnost sdělit spotřebiteli závazný termín splnění svých závazků.
Dobrý den,
bohužel změny termínů či způsoby refundace nespadají do našich kompetencí, jelikož nejsme pořadatel události. My jsme oprávněni vracet vstupné uhrazené Zákazníkem výhradně ve výši a za stanovených podmínek na základě příkazu Pořadatele, pokud k tomuto účelu Pořadatel poskytne odpovídající finanční prostředky. Není-li tento pokyn k vracení vstupného ze strany Pořadatele udělen, musí Zákazníci uplatňovat své nároky ze Smlouvy o účasti na akci přímo vůči Pořadateli
Hezký den,
nezlobte se, ale peníze za vstupenku jsem neuhradila pořadateli, ale společnosti Ticket Live a od ní je chci také vrátit. Od úplného zrušení koncertu bez náhrady uplynul bezmála rok - jak je tedy možné, že pořadatel ještě neumožnil vracení vstupného?
Zákon umožňuje spotřebiteli požadovat vrácení peněžních prostředků (za podmínek uvedených v našich předchozích vyjádření), nicméně počítá výslovně s tím, že tyto nároky budou uplatňovány vůči pořadateli.
Spotřebitelka má vůči zprostředkovateli (= společnosti Ticketlive PRO s.r.o.) nárok na součinnost v tom smyslu, že společnost je povinna ji předat veškeré identifikační údaje, které spotřebitelka k úspěšnému uplatnění svých práv vůči pořadateli potřebuje.
S ohledem na všechny výše uvedená vyjádření doporučujeme spotřebitelce, aby se obrátila přímo na pořadatele, jestliže ten se zprostředkovatelem na vrácení i přes aktivní jednání zprostředkovatele doposud nespolupracoval.
Zprostředkovatel je obvykle zbytným článkem všech kontraktačních procesů. Chce-li spotřebitelka jednat vždy přímo s tím, kdo jí plnění (zboží nebo služby) poskytuje, může napříště zvážit možnost smlouvu uzavřít napřímo s pořadatelem kulturní akce.
Vzhledem ke všem výše uvedeným vyjádřením stížnost naposledy přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost uvést, zda disponuje se všemi údaji, které potřebuje k uplatnění svých práv vůči pořadateli akce, anebo zda tyto údaje požaduje od zprostředkovatele. Pokud je bude spotřebitelka požadovat, může za tímto účelem převést stížnost zpět na společnost. My pro tento případ stížnost stahujeme z veřejného obsahu našeho webu, aby mohly být mezi stranami sděleny případně i osobní identifikační údaje.
V tom případě tedy TicketLive prosím o sdělení, kdo je pořadatelem zrušené akce, jelikož na jejich stránkách uveden není, a to včetně zodpovědné osoby a jejího kontaktu (email, telefon), s níž budu moct nadále vrácení peněz řešit.
Veškeré indentifikační údaje jsou uvedené na vstupence. Jedná se o společnost L.U.S.C. s.r.o.
Hezký den,
ano, máte pravdu. Pořadatel s digitální adresou v Holešovicích, na níž se nachází dalších pět firem, skutečně na vstupence uveden je. Ale nikde bohužel není k dohledání jeho kontakt. Mohu tedy znovu poprosit o kontakt na zodpovědnou osobu ze strany pořadatele, s níž mohu problém nadále řešit?
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila a poskytla spotřebitelce žádaný kontakt na pořadatele. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
veškeré dostupné údaje, které můžeme poskytovat jsme již uvedli. Osobní údaje nesmíme poskytovat vzhledem ke smlouvě a GDPR.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Ani po více než roce od zrušení koncertu ticketingová společnost nezveřejnila možnosti refundace. Řešení přes dTest mi přineslo jen uvědomění, že díky šikovným smlouvám od toho TicketLive může v klidu dát ruce pryč a své peníze tak už nikdy neuvidím.
S ohledem na výše uvedené vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.