Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dostala jsem se do problému s výše uvedenou firmou. Před dvěma roky jsem si od ní objednala OmegaMarine Forte+ a tak jsem se dostala databáze odběratelů. Letos jsem dostala nabídku na vzorek vitamínu K2, který jsem si objednala, a aniž jsem jej dostala, tak jsem jej předem zaplatila (moje první chyba), protože jsem jela do izolace. Doba na začátku roku byla složitá díky situaci se šířením coronaviru. Od 11.01.2021 jsem byla mimo své bydliště, mimo omezenou možnost komunikovat přes PC a i mobil, protože jsem byla v oblasti bez signálu. Pak byla platná vládní nařízení, která omezila pohyb občanů. Další chybou bylo, že jsem si nepřečetla přesně obchodní podmínky. Následně dne 08.03.2021 došla zásilka a faktura na necelých 599,- Kč za vitamín K2,. Toto mi sdělila dcera, která chodila kontrolovat můj byt a vybírat moji poštovní schránku. Otevřený balíček obsahoval fakturu a nebyl kompletní, byl poškozen, těžko posuzovat, kým. Neobsahoval účtovaných 60 tbl. Poškození jsem neměla šanci řešit, nebyla jsem v bydlišti, neměla jsem smlouvu s dodavatelem balíčku, dceru jsem řešením nepověřila. Snažila jsem se toto firmě marně vysvětlit. V daném období platila opatření omezující pohyb mimo katastr, následně mimo okres, já jsem byla Západočeském kraji. Na zákaznickou linku firmy se nelze dovolat. Dne 11.06.2021 jsem firmě psala, že nemám zájem cokoliv od níi odebírat a žádala jsem odhlášení z registru zákazníků. Na tuto žádost nebylo firmou reagováno. Firma po mne požaduje vrácení balíčku anebo placení jeho obsahu. Ani jedno nemohu splnit, balíček nemám, peníze za něco co nemám, nechci poslat. Dne 07.07.2021 mi přišla SMS z dalším zasíláním produktu OmegaMarine Forte. Dne 12.07.jsem obdržela doporučenou výzvu k zaplacení dlužné částky, další den jsem našla ve schránce zásilku s dárkovým certifikátem hodnotě 1000,- Kč. To je mimo mé chápání, na jedné straně urgují finance a na druhé straně posílají certifikát s hodnotou 1000,- Kč. Celá situace mne mrzí, je pro mne obtížnou a nátlakovou. Protože ze strany společnosti neustále chodí e-m. a tel. urgence této platby ještě navýšená o pokutu, cítím se být v pasti. Vím, že jsem měla být mnohem opatrnější. Necítím se povinna platit něco, co nemám. Chtěla bych po vás, abyste mi pomohli vyvázat se ze vztahu této firmy včetně vyrovnání finančních závazků.
S pozdravem L. Strnadlová,
(adresa viz referenční údaj);
zák. číslo 1484208
viz popis stížnosti
Necítím se povinna platit něco, co nemám. Chtěla bych po vás, abyste mi pomohli vyvázat se ze vztahu této firmy včetně vyrovnání finančních závazků.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážená paní Strnadová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že Vaši objednávku produktu Vitamín K2 evidujeme, naše společnost tuto objednávku obdržela dne 18.1.2021 prostřednictvím našeho webu. Touto objednávkou jste (dle obchodních podmínek) vstoupila do věrnostního programu pravidelného zasílání tohoto produktu a přibližně za měsíc Vám bylo odesláno dvouměsíční balení. Vzhledem k tomu, že, jak uvádíte, Vám balíček přišel poškozený a neobsahoval deklarovaný obsah, související pohledávka byla k dnešnímu dni stornována. Nabídka na další odběr produktu OmegaMarine Forte+ spolu s dárkovým certifikátem Vám byla zaslána, jelikož se blížilo výročí Vašeho předchozího odběru. Na závěr mi dovolte Vás informovat, že Váš zákaznický účet byl zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
od podání mé stížnosti se nic ze strany NaturaMed nedělo.
S pozdravem L. Strnadlová
S ohledem na výše uvedená vyjádření (zejm. sdělení o stornu objednávky, resp. výmazu osobních údajů) stížnost uzavíráme.