Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
V dubnu jsem zakoupila 2 letenky v hodnotě 7848,- Kč/1 ks. Následně jsem jednu z nich musela stornovat. Platba proběhla formou dárkových poukázek v hodnotě 11400,- Kč a převodem z účtu 4296,- Kč.
stornovala jsem na základě informace, že storno letenky stojí 2775,- Kč a případný přepis na nové jméno 750,- Kč.
Nyní po 3 měsících mých urgencí je již storno vyřízené. V nové faktuře napočítán storno poplatek 2971,- Kč, připočítán poplatek na změnu/storno 750,- Kč (mně v mailu bylo popsáno, že bude poplatek při změně jména) a chybně spočítaný servisní poplatek 690,- Kč napočítán dvakrát.
Invia odmítá rozdíl zaslat na účet.
Po třech měsících průtahů jsem k této společnosti ztratila důvěru, navíc způsob komunikace manažera je mi velmi nesympatický, jako omluvu používá shazovaní viny na leteckou společnost, k dotazům odesílá pouze odkazy a nemám v plánu využít jejich dárkové poukazy v budoucnosti.
Přepočítání a opravení nové faktury dle informací zaslaných mi v dubnu, tedy storno poplatek 2775,- Kč. Odstranění poplatku za změnu/storno.
Vrácení zbylé částky na účet v maximální výši 4296,- která byla z účtu zaplacena.
|
Tweet |
Obdržela-li spotřebitelka informaci o tom, že při stornování zakoupené letenky je nutné uhradit stornopoplatky v určité výši, pak je spotřebitelka povinna zaplatit stornopoplatky právě v ujednané výši. To plyne ze zásady smluvního práva pacta sunt servada (= smlouvy mají být plněny a daný slib zavazuje), která je vyjádřena v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nelze postupovat tak, že spotřebitel na základě informací, které mu společnost poskytne, provede určité právní jednání, a teprve poté mu bude sděleno, že pravidla pro placení stornopoplatků jsou jiná, pro něj méně výhodná. Mohlo by se jednat jednak (i.) o uvedení spotřebitele v omyl, což má za následek neplatnost daného právního jednání, jednak (ii.) o nekalou obchodní praktiku, což je možné ohlásit příslušnému inspektorátu České obchodní inspekce.
Je-li společnost v prodlení s vyplacením částky, která spotřebiteli náleží, je možné společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu (více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva); rovněž je možné požadovat zákonný úrok z prodlení (více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.cnb.cz/cs/casto-kladene-dotazy/Vypocet-uroku-z-prodleni/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.