Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. Prostřednictvím SFINANCE.CZ jsem uzavřel pojištění automobilu se společností AXA. Akceptoval jsem nabídnutou smlouvu, pravdivě jsem uvedl 0 (nula) měsíců jako převzatá rozhodná doba v měsících. (2013 leden/únor)
2. Po půl roce mně AXA napsala, že eviduje délku bezeškodního průběhu, která nebyla doležena. Odpověděl jsem, že jsem nikdy netvrdil, že ani smlouva neobsahuje tvrzení o bezeškodním průběhu. Naopak, smlouva obsahuje jednozačné stanovisko, že 0 (nula) je počet měsíců jako Převzatá rozhodná doba v měsících. (2013 srpen)
3. Následovala komunikace, která k ničemu nevedla. AXA mi sdělila, že to řeší se společností SFINANCE, ale neinformovali mně o závěrech řešení.
4. AXA mně vypověděla smlouvu, přesto, že jsem plnil smluvní podmínky a řádně jsem zaplatil. AXA neoprávněně vypověděla smlouvu, viz bod 2.
5. Dostal jsem se do situace, že moje auto nebylo pojištěné. Za tuto dobu, kdy auto nebylo pojištěno, mi AXA dluží peníze. Je to za tři měsíce, protože jsem zaplatil roční pojistné dopředu roční splátkou. Tyto peníze mi laskavě pošlete na účet.
6. Česká kancelář pojistitelů po mně za dobu nepojišťení požaduje 3.260 KČ. Toto musím uhradit. Tyto peníze mi laskavě pošlete na účet.
7. Přesto, že mi bylo slíbeno, že situace bude AXA řešit s SFINANCE, neřekli mi, jak to dopadlo. Pouze mi paní na lince AXA řekla, že to je moje chyba, že nemám jednat se spostředkovateli, ale napřímo.
8. Komunikaci mezi mnou, SFINANCE a AXA mám archivovanou a mohu doložit, jak se mnou bylo zacházeno.
9. AXA předala moji situaci společnosti SAMPA (omlouvám se, pokud komolím), a ti začali vymáhat častku. Volal jsem jim, a oni mi řekli, že to není za nedoložený bezeškodní průběh, ale za to, že jsem nezaplatil druhou pololetní splátku a proto že smlouva zanikla a oni po mně chtějí zbývající dluh. Pak mi vyhrožovali, že pokud nezaplatím teď, bude to dražší u soudu a v exekuci.
Pojistná smlouva čislo 8510045895 - AXA
Žádám, ať se mi AXA omluví, napraví způsobenou škodu (poslal jsem jiz penize vymahacum 8,411 KC) a dá do pořádku zpusob, jakým distribuují své služby a uvádějí klienty v omyl a dostávají je do nesnází.
|
Tweet |
Bohužel spotřebitel nedoložil všechny podklady, které by byly nutné pro posouzení případu. Prvně je důležité posoudit, zda byla výpověď učiněna platně.
Dle § 2805 občanského zákoníku může pojistitel pojištění vypovědět s osmidenní výpovědní dobou do dvou měsíců ode dne uzavření smlouvy.
Dle § 2808 občanského zákoníku má pojistitel právo od smlouvy odstoupit v případě, že pojistník porušil úmyslně nebo z nedbalosti povinnost stanovenou v § 2788 občanského zákoníku, prokáže-li, že by po pravdivém a úplném zodpovězení dotazů smlouvu neuzavřel. Právo odstoupit od smlouvy zaniká, nevyužije-li je strana do dvou měsíců ode dne, kdy zjistila nebo musela zjistit porušení povinnosti stanovené v § 2788.
Ustanovení § 2788 občanského zákoníku stanoví: Dotáže-li se pojistitel v písemné formě zájemce o pojištění při jednání o uzavření smlouvy nebo pojistníka při jednání o změně smlouvy na skutečnosti, které mají význam pro pojistitelovo rozhodnutí, jak ohodnotí pojistné riziko, zda je pojistí a za jakých podmínek, zodpoví zájemce nebo pojistník tyto dotazy pravdivě a úplně. Povinnost se považuje za řádně splněnou, nebylo-li v odpovědi zatajeno nic podstatného.
Pojišťovna by ale měla prokázat, že pojistník poskytl špatné údaje (obzvlášť, pokud jsou v písemné smlouvě uvedeny správně) a že jsou splněny i další podmínky § 2808 občanského zákoníku. Jinak je výpověď neplatná. Doporučujeme tuto situaci řešit přímo s pojišťovnou.
Co se týká ČKP, povinnost uhradit příspěvek nevzniká, pokud je ve lhůtě k zaplacení příspěvku Kanceláři prokázáno, že nebyla porušena povinnost provozovat pouze pojištěné vozidlo. To se opět odvíjí od platně či neplatně učiněné výpovědi.
Pojištění může dle § 2804 občanského zákoníku zaniknout i v důsledku nezaplacení pojistného. Upomene-li pojistitel pojistníka o zaplacení pojistného a poučí-li ho v upomínce, že pojištění zanikne, nebude-li pojistné zaplaceno ani v dodatečné lhůtě, která musí být stanovena nejméně v trvání jednoho měsíce ode dne doručení upomínky, zanikne pojištění marným uplynutím této lhůty.
Společnost AXA pojišťovna a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.