Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
17. července 2020 jsem zakoupila notebook Lenovo a 12. června 2021 se při běžném otevření ozvalo prasknutí a poškození v místě pantu otvírání s přesahem do displeje - rámeček dole kolem displeje se odchlípnul a notebook pořádně nedržel otevřený. Notebook jsem pak ještě opatrně pootevřela, abych si přetáhla data (rozepsaná práce, kterou jsem na další den potřebovala) a poté jsem s ním nic nedělala. Další den jsem ho ihned do Alzy jela reklamovat, kde to naznali jako mechanické poškození ze strany uživatele a jako reklamaci neuznali. Pouze byli ochotni (za 350 Kč) zaslat tuto vadu na diagnostiku, zda to byla vada z výroby či pochybení z mé strany, s čímž jsem souhlasila (číslo této servisní zakázky je AORE21561150). Po 2 týdnech přišel mail s oznámením, že to nebylo uznáno jako vada materiálu a přiložili fakturu na opravu zmíněné vady, která byla vyčíslena přes 6 000 Kč. Na tento mail jsem odpověděla, že bych chtěla vědět, na základě čeho posoudili, že je to poškození z mé strany, podle čeho posuzovali, kdo to posuzoval atd., protože mě nenapadlo, že by to skutečně nebylo uznáno jako "únava materiálu". Odpověď přišla víceméně podobná, že je to vyjádření techniků ze servisního střediska a že s tím Alza souhlasí. Poté se mě opět ptali, zda to chci za uvedenou částku opravit či zaslat zpátky na prodejnu Alza, na což jsem odpověděla, že chci zaslat zpět, protože já s tímto zamítnutím reklamace nesouhlasím a stojím si za tím, že s notebookem jsem zacházela opatrně, před oným prasknutím s otevíráním ani čímkoli jiným nebyl žádný problém a nechápu, jak jsem toto poškození mohla způsobit. Jelikož se to stalo ani ne rok po nákupu, tak myslím, že by toto poškození mělo být uznáno a opraveno v rámci reklamace.
Prosím tedy o pomoc či vyjádření, jak dále postupovat a zda je ještě nějaká šance uznání reklamace.
Děkuji a přeji pěkný den.
Lenovo IdeaPad 5 15ARE05
Ráda bych, aby byl notebook opraven v rámci reklamace.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání příspěvku a Vašeho posudku.
Reklamaci jsem detailně ověřila. Dle servisního posudku se bohužel jedná o mimozáruční vadu, způsobenou zákazníkem, jelikož má produkt vylomené uložení pantů. Vzhledem k tomu, že zákaznice nemá o cenovou nabídku opravy zájem, byl přístroj zaslán zpět na na naši pobočku bez provedeného zásahu. Pokud s vyjádřením servisního střediska zákaznice nesouhlasí, doporučujeme obrátit se přímo na soudního znalce a následně rozporovat zamítnutí reklamace.
Přeji hezký den,
Kateřina, péče o zákazníky
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme bez dosažení dohody. Pro úplnost dodáváme, že spotřebitel se může obrátit na soudního znalce s žádostí o posouzení vady. Dojde-li znalec k závěru, že vada nebyla způsobena spotřebitelem (což je dle § 2170 občanského zákoníku důvod k zamítnutí reklamace), má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy a požadovat kromě kupní ceny i proplacení znalečného.