Společnost


PÁLAVA, stavební bytové družstvo

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51687Dlouhodobá neaktivita při řešení předaných problémů či podnětů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.07.2021, před 3 lety

Stanislav Šlancar

Znění stížnosti

SBD - Stavební bytové družstvo - Pálava Hustopeče DLOUHODBĚ NEPRACUJE s péčí řádného hospodáře při řešení členských podnětů. Navíc se bohužel zvyšují poplatky za služby, kterých se nám nedostává.

Navzdory zákonu 326/2004 Sb. o ochraně zemědělského půdního fondu neprovádí na svých pozemcích (sousedících s pozemky ve vlastnictví členů) údržbu sekání trávy a tuto povinnost přenáší na majitele bytů. Rozpočty vody (což by měla být např. právě ta hrazená služba v nájemném) si bytovky provádí samy a pouze předávají na SBD. Navíc ještě podílem všech 4 bytů musíme hradit elektřinu spotřebovanou na tyto činnosti a to není započítán čas a náklady na práci každého jednotlivého obyvatele, který tyto činnost za SBD vykonává.

V případě naší bytovky Družstevní 9, Hustopeče, SBD už několik let řeší a stále není schopno úspěšně vyřešit skladování nebezpečného(hořlavého) materiálu (nábytek) na půdě naší bytovky člověkem (paní), která dokonce není ani obyvatelem zmíněné bytovky, ani nájemníkem a dokonce není ani osobou blízkou nájemníkovi, přičemž má TB (na němž také setrvává) zcela jinde ve městě!

Dále se nám nedostává podpory při řešení pojistných událostí souvisejících s odpovědností SBD při správě majetku - dne 24.7., kdy došlo k prudkým dešťům, byly naše sklepy vyplaveny, teprve po urgencích si SBD vyžádalo fotografie poškozeného majetku, doposud se nám nevyjádřilo ke stavu naší pojistné události. K poškození došlo nejenom na majetku movitém, ale i nemovitém, kdy zaplavením máme poškozeno i zdivo sklepa, což bylo SBD předáno - asi se neřeší.

Zápisy, když už dojde k nějakým zápisům z konaných členských schůzí vždy za přítomnosti SBD, se neřeší a neplní. SBD má pro nás pouze plná ústa slibů, nikdy (za 10 let pobytu) ještě snad nedošlo k realizaci toho, k čemu se představitelé SBD zavázali v zápisech ze členských schůzí na Družstevní 9.


Produkt

Správa majetku SBD, hospodaření a chabějící aktivita SBD


Požadované řešení

Z našeho pohledu je SBD institucí k ničemu! Požadujeme slevu na nájemném, slevu za nedodávané služby a nebo začít tyto hrazené služby poskytovat (sekání trávy, odpočty vody atd.), neodkládat povinnosti či úkoly vzešlé na SBD ze schválených zápisů členských schůzí a začít plnit své závazky, okamžité řešení pojistných událostí souvisejících se špatným stavem domu, řešení podnětů ze zápisů členských schůzí, aktivitu a aktivní přístup k podnětům a problémům členů resp. obyvatel a uživatelů objetu souvisejících se stavem domu, případně společných prostor, požadujeme konečně aktivní komunikaci (kusá a nic neříkající komunikace p. Murína je nám k ničemu!), za plat, který pobíráte z našich nemalých/nedobrovolných příspěvků chceme aktivitu osob, které plat za tyto funkce pobírají!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2021 14:17, před 3 lety

Jestliže je součástí nájemného poplatek za služby poskytované stavebním bytovým družstvem, má toto družstvo povinnost služby vykonat. To plyne mj. z účelu nájemného. Není-li povinnost stanovena ve smlouvě plněna, může nájemce po pronajímateli požadovat přiměřenou slevu na nájemném, resp. dodatečné vykonání smluvených služeb. Vedle toho je též možné požadovat náhradu škody, jestliže v důsledku nesplnění smluvní povinnosti spotřebiteli vznikla.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2021 13:17, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.