Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den, dnes jsem si vyzvedla v této pobočce zboží a vydávající mi odmítla vydat doklad o zaplacení kartou. Údajně mi má potvrzení přijít e-mailem. myslím, že to není správný postup, jelikož vydávající přenáší svoji povinnost vydat doklad o zaplacení na kupujícího - spotřebitele...
Váš názor prosím.
Děkuji
Vyzvednutí knhy
Prosím o názor a případně upozornění pro pobočku, že je to jejich povinnost vydávat doklad o zaplacení.
|
Tweet |
V souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Povinnost má tedy prodávající výhradně tehdy, požádá-li jej o to samotný spotřebitel.
Zákon o ochraně spotřebitele již však neupravuje formu ani způsob předání tohoto dokladu zákazníkovi. Podnikatel tak může vystavit doklad klasicky v tištěné podobě, ale může jej zaslat i prostřednictvím například e-mailu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.