Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
27.7.2020 jsem zakoupila v Třebíči obuv Cilia Puma White 37. Obuv se roztrhala uvnitř na obou patách v místě, kde přechází pevná (plast?) část v měkkou - látku. Pevná část má ničím nekrytou hranu. Obuv byla nošená velmi krátce. Kvůli zavřeným obchodům nebylo možné přijít dříve.3.6.2021 jsem obuv reklamovala, reklamace byla zamítnuta - jedná se o mechanické poškození. S tím jsem nesouhlasila a podala opakovanou reklamaci. Výsledek byl stejný - mám si nechat vyhotovit posudek od soudního znalce na vlastní náklady.
Po zamítnuté reklamaci jsem volala na reklamační oddělení a bylo mi sděleno, že paní Č. je u lékaře a nikdo ji nezastupuje. Na pracovišti vždy musí být člověk, který řeší reklamace.
Po několika dalších neúspěšných telefonátech mi zavolal pan K. a vydával se za odborníka k posouzení reklamace. Žádné oprávnění nemá, pouze výuční list. Toto jsem sdělila paní Č., ta mi řekla, že pan K. oprávnění má, byla velmi nepříjemná a řekla, že má dalšího zákazníka. Buď mi záměrně lhala nebo opravdu nevěděla, co je třeba.
Podala jsem stížnost na reklamační oddělení, odpověděl mi pan B., ať si nechám udělat znalecký posudek. Pokud bude v rozporu s jejich vyjádřením, vrátí mi peníze. S tímto postupem nesouhlasím.Děkuji za pomoc. J. Kotačková
369778-16 37 Cilia Puma White-Puma Silver-Puma Black, bílé botasky
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.