Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společnosti Byrokko jsem dne 3.6. objednala zboží. Při objednání nebyla možnost volby způsobu doručení. Až následně (i po zaplacení) jsem se dozvěděla, že v rámci ČR jde balíček přes zasilkovnu. Zasilkovna mi tedy napsala, že nejsou schopni mi zasilku doručit, protože na adrese doručení (adresa kde bydlím) není žádná smluvní Zasilkovna.
Po tomto zjištění jsem poprvé napsala 15.6. společnosti Byrokko, že se jim zásilka vrátí a já o ní už nestojim, tedy chci vratit peníze. Dlouho nikdo nereagoval až mi dne 2.7. napsali, že zásilku odeslali znovu.
Opět jsem tedy napsala, že o zboží už nestojím a chtěla jsem vrátit peníze. 5.7. mi dorazil email s obecnými instrukcemi jak vrátit zboží mimo jiné s uvedením, že mi nevrátí poštovné. Samozřejmě jsem se proti poštovnému ohradila, ale od té doby se opět nikdo neozval a zároveň se mi ani nikdo nepokusil doručit zasilku (ani zasilkovna mi znovu neposlala mail, že nemůžou doručit)
Balíček Sunkissed box
Vrácení peněz včetně poštovného na můj účet
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud spotřebitel od smlouvy odstoupil ještě před dodáním zboží, měl by prodávající vrátit spotřebiteli i náklady na dodání zboží spotřebiteli. Pokud by spotřebitel odstoupil od smlouvy až po doručení zboží a zboží by tak muselo být odesláno zpět prodávajícímu, náklady na vrácení zboží zpět prodávajícímu pak nese sám spotřebitel, nikoliv prodávající.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.